Moderator: Redaktörer
aka_the_barf skrev:hur menar du då? att man klipper till lite olika rör och för in i hålet? låter lite porrigt, får inte glömma att smeta in rören med glidslem i sådanafall
Ragnwald skrev:Kör du med billiga avloppsrör, så kan man ju kapa till några olika längder och täta med silvertejp.
Men jag har för mig att CSS hade en utmärkt byggbeskrivning, för en anpassad, avstämd låda till det elementet på deras site.
Glebster skrev:Så om man har en dipp vid, låt oss säga, 50Hz ska man stämma av lådan vid den frekvensen?!
Glebster skrev:Eller missuppfatar jag dig?
aka_the_barf skrev:kan vara det förslaget jag citerade till, det stor på byggdinbas.se om man klickar på basen och även på tillverkarens instruktioner till basen.
eller så tänkte han på något annat?
Ragnwald skrev:aka_the_barf skrev:kan vara det förslaget jag citerade till, det stor på byggdinbas.se om man klickar på basen och även på tillverkarens instruktioner till basen.
Nja, men jag har för mig att lådan på CSS egen site var på dryga 50 liter.
Bygg din bas föreslår: Portad: 43 liter nettovolym. Fyll med ca 450 gram polyesterdämpmaterial.
Använd en 3" port, 17" (43,2cm) långt (avstämd vid 24,5 Hz).
Glebster skrev:Ragnwald skrev:aka_the_barf skrev:kan vara det förslaget jag citerade till, det stor på byggdinbas.se om man klickar på basen och även på tillverkarens instruktioner till basen.
Nja, men jag har för mig att lådan på CSS egen site var på dryga 50 liter.
Bygg din bas föreslår: Portad: 43 liter nettovolym. Fyll med ca 450 gram polyesterdämpmaterial.
Använd en 3" port, 17" (43,2cm) långt (avstämd vid 24,5 Hz).
Som tidigare påtalats känns som en låda på 43liter är onödigt liten om man vill ge bästa förutsättningar för elementet...
aka_the_barf skrev:ja ni grabbar verkar inte bättre än att jag får punga ut med ännumer pengar. potentiometern på slutsteget var helt slut och efter ha kollat upp det på nätet så är en sån 4 dubblad potentiometer väldigt svår att hitta. sen så är det där slutsteget ingen höjdare så då är jag på jakt efter ett nytt slutsteg som jag kan driva basen med.
aka_the_barf skrev:med motstånd då så jag får en fast frekvens? vet inte vilken typ av motstånd jag ska ha, sen kan det vara roligt att kunna ändra frekvensen lite. köper jag en minidsp så kan jag iofsig göra det den vägen...
aka_the_barf skrev:hur högt i hz basen skall kunna spela som max 40-180hz.
aka_the_barf skrev:ajdå, jag som trodde dom höll till i usa, nåja då måste jag beställa därifrån. vad kan man förvänta sig för tull, skatt ect? måste erkänna att jag aldrig beställt något från ett annat land förut så det här kan bli en upplevelse.
ska mäta upp den trasig potten och försöka göra en ful lösning sen genom att löda dit motstånd som motsvarar pottens värden när den är i närheten av mitten. det bör duga tills jag hittar en bättre lösning(eller vågar beställa miniDSP'n höhö).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster