Tackar!
Det har gått ett år sen jag började smida planer för waveguiden. Jag har inte mycket annat att jämföra med men jag är jävligt nöjd, både på finishen och ljudet. Har inte utvecklat några hifi öron än och hoppas att jag inte kommer göra det

, men ska väll ge ett omdöme.
Rummet har väll inte så mycket på väggarna så det ekar lite lätt. Övriga systemet är spotifypremium/flac->asus xonar dx->nad c372, med basratten uppvirden till kl 3. Avstämningen är 46hz.
Oftast när jag lyssnar med andra högtalare så har jag loudness igång för att utan det så finns det inget driv i musiken. Dessa har mycket mellanregister i karaktären men har drivet och pondus som man brukar sakna. Hela registret finns där och låter bra.
Basen är den klart renaste jag hört, går tillräckligt djupt för de mesta musiken och är kraftfull om man drar på.
Gitarrer och annat som hör till mellanregistret låter klart och tydligt men vissa höga toner tex i gitarrsolon kan bli vassa men det har blivit bättre efter inspelning. Tror det ligger runt 1khz-2khz.
Diskanten var lite vass innan inspelning men nu gör den det den ska och väldigt bra dessutom.

Är som sagt jävligt nöjd med dem och de funkar kalas till de mesta musiken, men skit in, skit ut säger man väll.

De är grymma till allt i från fint gitarrlir till partymusik på riktigt hög volym utan att låta illa.
Angående whiskeyn så beställde jag tullamore men fick black velvet. Har inte smakat den än men förväntningarna är inte på topp efter det man hört om blaskwhiskey.