Svante skrev:Hrmm, ja jag förstår inte hur folk kan gå på att köpa såna där billiga saker...![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=6608

Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Hrmm, ja jag förstår inte hur folk kan gå på att köpa såna där billiga saker...![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=6608
IngOehman skrev:Svante skrev:Hrmm, ja jag förstår inte hur folk kan gå på att köpa såna där billiga saker...![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=6608![]()
![]()
Birger skrev:Drömmen om klippet gör vissa till fullständiga idioter...![]()
Tycker inte ett dugg synd om dom som går på det där.
Förresten finns ju den optimala anläggningen: Denon 2105, Pioneer 668 samt Pi60 snörade med EKK![]()
Skämt å sido så går det att göra klipp om man är openminded men det går att bli hellurad också i hifibranschen. Jag tänker på voodoo som dyrkablar, shaktistenar och annan skit....Jag tycker inte ett dugg synd om fåntrattarna som luras att köpa det skräpet heller
n3mmr skrev:IngOehman skrev:Svante skrev:Hrmm, ja jag förstår inte hur folk kan gå på att köpa såna där billiga saker...![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=6608![]()
![]()
vadå gått på?? Det var ju ett ekonomisk-tekniskt experiment!
Mayro skrev:Birger skrev:Drömmen om klippet gör vissa till fullständiga idioter...![]()
Tycker inte ett dugg synd om dom som går på det där....
...Skämt å sido så går det att göra klipp om man är openminded men det går att bli hellurad också i hifibranschen. Jag tänker på voodoo som dyrkablar, shaktistenar och annan skit....Jag tycker inte ett dugg synd om fåntrattarna som luras att köpa det skräpet heller
rätt många "hifivänner" du kallar för "fåntrattar"![]()
Mayro skrev:För oliktänkande är väl ändå "hifivänner" som kan ha en del att tillföra anser i ALLA FALL JAG...
Mayro skrev:Sen en sak JAG reagerar på.. Hur kan man kalla detta fenomen som "branchen"![]()
Jag har för min del aldrig mött hificonsult. Hifiart. Lars Benktsons. Rc i Umeå i en skåpbil på macken säljande högtalare...
Men tydligen har jag missat något där som ni sett ske...
Har inte heller sett hifiklubben där heller.
Men men. Tydligen kan man säga exakt vad som helst rent generellt bara man talar om "rätt" sak....![]()
DVS Andra än det man själv uppskattar...eller spelar med eller "tillhör"...
Skrattretande läsning grabbar rent ut sagt...
Jag kan bara hålla med Mayro - att bli lurad är inte att vara en fåntratt. Vad är nästa steg? Att kalla de som blivit misshandlade och märdade för fåntrattar?
IngOehman skrev:Mayro skrev:Birger skrev:Drömmen om klippet gör vissa till fullständiga idioter...![]()
Tycker inte ett dugg synd om dom som går på det där....
...Skämt å sido så går det att göra klipp om man är openminded men det går att bli hellurad också i hifibranschen. Jag tänker på voodoo som dyrkablar, shaktistenar och annan skit....Jag tycker inte ett dugg synd om fåntrattarna som luras att köpa det skräpet heller
rätt många "hifivänner" du kallar för "fåntrattar"![]()
Jag kan bara hålla med Mayro - att bli lurad är inte att vara en fåntratt. Vad är nästa steg? Att kalla de som blivit misshandlade och märdade för fåntrattar?![]()
Birger skrev:För att gå on topic igen så har jag ändå svårt att känna sympati med någon som köper ett par högtalare från en skåpbil för flera tusen. Jag försöker verkligen men det går liksom inte.
OlA-68 skrev:Jag skulle kunna tänka mig att saluföra en hifiprodukt som på något sätt innehåller tjänstemannasvett en tämligen ovanlig och dyr produkt skulle det bli och hade jag bara funnit användningsområdet och bevisat dess förträfflighet anser jag mig inte lura ngn men att stå och sälja på gatan utan demomöjligheter osv så skall det anses som bedrägeri har själv blivit tillfrågad ett par ggr på parkeringen vid min arbetsplats och bett vederbörande fara åt pipsvängen och hotat med att ringa polisen och göra anm. om bedrägeri de har försvunnit ganska snabbt .
IngOehman skrev:Jag skulle vilja påstå att gatuförsäljningens form som sådan på intet sätt definierar bedrägeriet. Bedrägeriet är, att de som säljer ljuger för kunden.
Är en korvgubbe/gumma en bedragare? Det menar jag att han/hon i regel inte är. Korven som säljs är vad man väntar sig, och det ljugs sällan ihop någon lögnaktig story om korven och vad som fått den att bli tillgänglig just nu och för dig.
Vh, iö
PS. I morgon är det onsdag, och då kan man köpa jättesmarrig lammkorv vid brostugan!(Om man kör motorcykel vill säga, eller vågar visa sig där utan...)
Mayro skrev:nagref.
Vari hela friden får du dessa bilder ifrån???
Har du gjort turistresa dit.![]()
Det är iofs värt en resa enbart för ett besök där...
Användare som besöker denna kategori: juanth och 34 gäster