Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Ena basen slår åt fel håll vid batteritest, fast allt innuti lådan är rätt kopplat
boom skrev:zapanasta skrev:Ena basen slår åt fel håll vid batteritest, fast allt innuti lådan är rätt kopplat
Då har ni kopplat fel för det gjorde jag själv och när jag kontrollerade så hade jag satt fel vi terminalen i lådan.
zapanasta skrev:boom skrev:zapanasta skrev:Ena basen slår åt fel håll vid batteritest, fast allt innuti lådan är rätt kopplat
Då har ni kopplat fel för det gjorde jag själv och när jag kontrollerade så hade jag satt fel vi terminalen i lådan.
Ja man vet aldrig,blir att kolla igen
boom skrev:zapanasta skrev:boom skrev:zapanasta skrev:Ena basen slår åt fel håll vid batteritest, fast allt innuti lådan är rätt kopplat
kolla med en ohm mätare att ni har kopplat 4 ohm kopplar man fel så blir det 1ohm .
man skall koppla plus från en spolen till minus på andara spolen sen ger sig resten av kopplingen .
MagnusÖstberg skrev:Det är väl bara att plocka ur terminalen och koppla om på den isåfall.
5 minuters jobb inklusive lödning...
zapanasta skrev:boom skrev:zapanasta skrev:boom skrev:zapanasta skrev:Ena basen slår åt fel håll vid batteritest, fast allt innuti lådan är rätt kopplat
kolla med en ohm mätare att ni har kopplat 4 ohm kopplar man fel så blir det 1ohm .
man skall koppla plus från en spolen till minus på andara spolen sen ger sig resten av kopplingen .
Han har satt i såna dubbelterminaler,så dom är kopplade som vanligt från varje spole,sen är dom seriekopplade bak i terminalerna..
Men ena basen slår inåt på båda spolarna så där måste ju felet ligga.
Isärtagning i morrn så ska det nog bli rätt till sist
+1000Ragnwald skrev:Spolhalvorna ska naturligtvis seriekopplas direkt på elementet.
MagnusÖstberg skrev:Det är ju en PEQ så det känns ju troligt..
MagnusÖstberg skrev:Ställ frågorna i mini-dsp tråden så kan de svara som testat och så kan alla se svaren samlat
Användare som besöker denna kategori: martinw, supra_jonny och 27 gäster