Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Tackar men är precis det filtret som jag fick av david. Först så stämmer inte det ena kondensatorvärdet med de som jag fick av ingvar samt att placeringsritningen saknar två komponenter. Hade hoppats att det fanns något bättre/nyare.
adzer skrev:Hehe ja men han sa att en kondensator var ändrad från orginalschemat. Så det är ju inget konstigt.
Är bara de två komponenterna som sitter parallelt med basspolen som inte är med på placeringschemat men jag sätter dem som bilden du skicka bara.
Kommer bli gött mos detta!!!
adzer skrev:hehe snackade med ingvar nu och förvrringen var total ^^
Det kopplingschemat jag har är korrekt med det nya kondensatorvärdet. Dock hade jag fåt fel på en annan kondensator.
Han sa att det funkade ändå tills vidare helt ok så får bara löda dit en till i parallel senare.
Löste det sig iaf
AndreasArvidsson skrev:Diskanten skall inte vara fasvänd på i6 enligt det schema som jag har.
Tarzan skrev:Kan en emc8000 verkligen ha en dipp vid 5 khz på 5dB och en topp vid 10 khz på 10 dB? så stora avvikelser trodde jag ändå inte var möjligt.
AndreasArvidsson skrev:Det behöver ju inte nödvändigtvis vara mikrofonen; inteferenser från närliggande ytor så som tex mikrofonstativet är inte ovanligt. Att få bra mätningar är lättare sagt än gjort. Iaf för mig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster