Moderator: Redaktörer
mrGaskill skrev:Jag gillar DT. Har biljett nu till konserten och sett dem 6 gånger förut och har väl de flesta skivorna, DVD och bluray. Mangini är ju verkligen riktigt, riktigt duktig tycker jag. Å jag tycker Kevin Moore var bästa keyboardisten iom att han bidrog mycket musikaliskt som jag inte tyckte de andra gjorde. Var det inte Falling into Infinity som de pressades att göra hits och klättra på listor? Minns att de spelade en låt live på DVDn Score, Raise the knife som var en låt som inte fick vara med på FiI. Väldigt bra DT-låt f.ö.
Bästa skivan? Jag gillar fortfarande första skivan, med Charlie på sång, I&W, Awake och 6 degrees. De har gjort mycket kul. Liquid Tension E tycker jag också är lite mer sprudlande skivor med mer spelglädje.
Så är det.
Komorok skrev:Ja, det hade varit skoj.
Jag började lyssna på Symphony X, Pain of Salvation, Opeth, Sun Caged,
Adagio och Pagans Mind istället för att köpa DT-skivor.
Jo.. Mangini är bra iaf. Gillar hans spelstil och attityd.
eriken skrev:Gillar Dream Theater fast det blir sällan jag lyssnar mer än ett par låtar i sträck. Det är snyggt gjort och bra musik men efter ett par låtar så tycker jag det börjar kännas lite tamt, inget som riktigt talar till mig.
adzer skrev:Nej inte direkt. När jag väl lyssnar på musik som DT eller SymphonyX så tycker jag att det låter bra och de är väldigt duktiga musiker, men ingenting står liksom ut. Alla låtarna förljer samma formula och ger mig ingenting emotionellt.
Ungefär som att det är intressant att se en duktig musiker spela skalor upp och ner, men inget som lämnar något hos en sas.
mx skrev:adzer skrev:Nej inte direkt. När jag väl lyssnar på musik som DT eller SymphonyX så tycker jag att det låter bra och de är väldigt duktiga musiker, men ingenting står liksom ut. Alla låtarna förljer samma formula och ger mig ingenting emotionellt.
Ungefär som att det är intressant att se en duktig musiker spela skalor upp och ner, men inget som lämnar något hos en sas.
Tycker du även samma sak om senaste skivan från Symphony X? Den finns
på Spotify.
adzer skrev:mx skrev:adzer skrev:Nej inte direkt. När jag väl lyssnar på musik som DT eller SymphonyX så tycker jag att det låter bra och de är väldigt duktiga musiker, men ingenting står liksom ut. Alla låtarna förljer samma formula och ger mig ingenting emotionellt.
på Spotify.
Inte hört senaste.
Kanske lyssnar på den någon dag.
mx skrev:adzer skrev:mx skrev:adzer skrev:Nej inte direkt. När jag väl lyssnar på musik som DT eller SymphonyX så tycker jag att det låter bra och de är väldigt duktiga musiker, men ingenting står liksom ut. Alla låtarna förljer samma formula och ger mig ingenting emotionellt.
på Spotify.
Inte hört senaste.
De har lämnat det progressiva en aning. Känns lite mer som en normalare
metalskiva.
mx skrev:shifts skrev:Gillar ni Dream Theater: Nej.
Kan du utveckla lite?
shifts skrev:mx skrev:shifts skrev:Gillar ni Dream Theater: Nej.
Kan du utveckla lite?
Ok. Jag ogillar solon, näst intill hatar dem skulle man kunna säga.
Hela Dream Theater är ett stort solo, så relationen mellan oss har
aldrig fungerat så bra.
mx skrev:eriken skrev:Gillar Dream Theater fast det blir sällan jag lyssnar mer än ett par låtar i sträck. Det är snyggt gjort och bra musik men efter ett par låtar så tycker jag det börjar kännas lite tamt, inget som riktigt talar till mig.
Har du lyssnat på Liquid Tension Expertiment?
mrGaskill skrev:Men, nej det är väl Kirk som inte ska sola. James H kan ju spela om än inte en virtuos kanske. Kirk wah-wahr ju mest bara. Ingen vidare gitarrist.
adzer skrev:mx skrev:adzer skrev:mx skrev:adzer skrev:Nej inte direkt. När jag väl lyssnar på musik som DT eller SymphonyX så tycker jag att det låter bra och de är väldigt duktiga musiker, men ingenting står liksom ut. Alla låtarna förljer samma formula och ger mig ingenting emotionellt.
på Spotify.
Inte hört senaste.
De har lämnat det progressiva en aning. Känns lite mer som en normalare
metalskiva.
Ok kan säkert vara bra. Får kolla upp den.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster