Kimpost skrev:Går det inte att köpa element av IÖ och kopiera i28/i32? Ritningar finns ju lite överallt.
Isåfall är det nog enklare att bara köpa i28/32 komplett direkt?
Jag kanske behöver förtydliga mitt behov. Jag vet att det finns massor av små söta DIY-lösningar med keramiska element och gud vette vad.
Jag använder inte mina högtalare till bakgrundsjazz eller norah jones på 80db. Jag kräver att mina högtalare står ut med mycket tuffare krav än så. 105db på lyssningsplats obehindrat är minsta krav. Det finns inte så många högtalare som faktiskt klarar av det. Jag menar inte "klarar av men låter illa" utan jag menar att jag vill ha högtalare som är helt avslappnade vid den nivån och inte distorderar varken harmoniskt eller nivåkomprimerar vid kraftiga utbrott.
Men det räcker inte att det är stryktåliga och kapabla som PA-högtalare, de ska även faktiskt klara av att spela upp norah jones på svag nivå och skapa en trovärdig illusion om att det är "på riktigt" och inte högtalare som står och låter.
Att kombinera de två kraven är inte det lättaste....
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.