Moderator: Redaktörer
Aerob skrev:Klarar dom 110dB helt obehindrat i 25kvm stort rum tro?
steveo1234 skrev:Aerob skrev:Klarar dom 110dB helt obehindrat i 25kvm stort rum tro?
.. samtidigt som de låter MINST lika bra som B&W 802 eller annan högtalare i samma kvalitetsklass.
Två krav, båda är enkla. Egentligen vill jag para magneplanar 3,7 med en enorm PA-högtalare och klona slutresultatet.
steveo1234 skrev:Aerob skrev:Klarar dom 110dB helt obehindrat i 25kvm stort rum tro?
.. samtidigt som de låter MINST lika bra som B&W 802 eller annan högtalare i samma kvalitetsklass.
Två krav, båda är enkla. Egentligen vill jag para magneplanar 3,7 med en enorm PA-högtalare och klona slutresultatet.
Emanuelgbg skrev:Finns det inget bra hornsystem där ute med gott renome?
steveo1234 skrev:Emanuelgbg skrev:Finns det inget bra hornsystem där ute med gott renome?
Danley synergy horn. Jag beställde nästan dem nästan...
http://www.danleysoundlabs.com/
single_malt skrev:steveo1234 skrev:Emanuelgbg skrev:Finns det inget bra hornsystem där ute med gott renome?
Danley synergy horn. Jag beställde nästan dem nästan...
http://www.danleysoundlabs.com/
Har du lyssnat på högtalare med kompressionsdrivers i hemmiljö? Jag har för mig att du har elektrostathögtalare nu och jag tror att du kommer att uppleva "driverdiskant" som väldigt påträngande och jobbig i jämförelse med dom.
DanNorman skrev:Jag håller med angående mellanregister, men inte angående disktanter
Har du studerat vad som händer vi högre nivåer? Jag vågar påstå att få domediskanter står pall. Däremot fixar många sk. mellanregisterelement att hantera den lägre diskanten och övre mellanregistret vid mycket höga nivåer.
DanNorman skrev:Det är inte många små element som står ut med 105dBSPL på lyssningsplats nån längre tid. Än mindre som medelnivå. Då spelar det ingen roll om man har två åttor i basen, när den termiska effektåligheten sätter gränsen. Den är inte skitcool på en 6,5"a med liten talspole. Eller diskant.
Edit: Diskant.
Fjonkalicious skrev:Är det just för att du vill prova dom i ditt rum som sätter begränsningen för dig? För högtalare kan man ju få provlyssna lite varstans, men det kanske inte ger dom rättvisa?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster