darkg skrev:Huruvida det är meningsfullt eller inte är av nödvändighet i slutänden min sak att ta ställning till. Det är inte den sammanvägningen av olika överväganden jag vill ha hjälp med. Jag förstår inte attityden.
Min infallsvinkel när jag försöker hjälpa någon är att så effektivt som möjligt ge svar. Om jag inte förstår varför du frågar så måste jag bokstavstolka dina frågor och bokstavstolkningar ger oftast inte de svar frågeställaren vill ha. Speciellt inte om frågorna är allmänt formulerade.
Det handlar inte om att vi vill göra sammanvägningen åt dig, det handlar om att hjälpa dig att ställa rätt frågor.
Jag skulle säga att 90% av alla frågor jag svarar på är felformulerade, skulle jag svara rakt av så blir svaret värdelöst. Det är för det mesta först när jag förstår frågeställarens motiv som jag kan hjälpa till på riktigt.
Din ursprungsfråga var så luddigt formulerad att det finns skäl att tro att du inte vet vad du vill ha eller varför. Då vill man inte svara på frågan som man gissar att du skulle ha velat ställa egentligen. Bästa sättet att få dig på banan är att du berättar om anledningen till att du frågar, vad du vill göra.
Det brukar folk veta.
Ledsen om jag låter brysk, men jag har alltför många gånger svarat på det folk har frågat och sett att svaret inte hjälper, eftersom att det är fel på frågan.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.