/K12
Kanske guldplätterade batterikontakkter gör ännu bättre underverk för ljudet???
Kostade mig drygt en tusing, men det är det värt!
Moderator: Redaktörer
Batterier av den typen är inte lämpliga.Nefilim skrev:
Kanske guldplätterade batterikontakkter gör ännu bättre underverk för ljudet???
Kostade mig drygt en tusing, men det är det värt!
Nefilim skrev:Tydligen spelar det inte ngn roll vad jag gör för att förbättra min
anläggning utan att det ska vara en en jäkla massa olyckskorpar som ska
kraxa och ta bort min glädje...varför kan inte jag få glädjas över detta, när
det i mina öron låter mycket bra med denna lösning????
KarlXII skrev:Nefilim skrev:Tydligen spelar det inte ngn roll vad jag gör för att förbättra min
anläggning utan att det ska vara en en jäkla massa olyckskorpar som ska
kraxa och ta bort min glädje...varför kan inte jag få glädjas över detta, när
det i mina öron låter mycket bra med denna lösning????
Psssssssschhhhhhsssssffffffffffffffffffffff.
Tål du inte lite skoj, pojk?
lilltroll skrev:Fula gubben, kom ihåg att det där batteriet inte får laddas ur helt (bara deep recycling klarar det)
Vanliga BlySyra trivs bäst med att laddas, laddas ur vartannan utan att polspänningen blir för låg.
En vildchansning är att aldrig gå under 10V olastad.
lilltroll skrev:Fula gubben, kom ihåg att det där batteriet inte får laddas ur helt (bara deep recycling klarar det)
Vanliga BlySyra trivs bäst med att laddas, laddas ur vartannan utan att polspänningen blir för låg.
Den större miniDSP drar 0.5A @ 12 V, så du har då 72*2 h på dig, men du kan inte använda hela laddningen för batteriets hälsa, så säg 3 dygn på en laddning.
KarlXII skrev:lilltroll skrev:Fula gubben, kom ihåg att det där batteriet inte får laddas ur helt (bara deep recycling klarar det)
Till och med tio är för lågt. Sikta på 11.5.
/erfarenhetens röst - båtbatterier
KarlXII skrev:Eller ha laddaren inkopplad för jämnan. Här du ingen skillnad är det ju bara bra.
Om det är en sån "intelligent" laddare, vill säga.
Nefilim skrev:KarlXII skrev:Eller ha laddaren inkopplad för jämnan. Här du ingen skillnad är det ju bara bra.
Jo den är "intelligent"
boom skrev:Nefilim skrev:KarlXII skrev:Eller ha laddaren inkopplad för jämnan. Här du ingen skillnad är det ju bara bra.
Jo den är "intelligent"
vad då minidsp drar 150ma vid 5volt så du behöver inte ens f´börja att fundera förens voltmätaren närmar sig 5 volt på batteriet.
norman skrev:Tänk på att en switchad batteriladdare troligen ger ganska mycket skräp ut på laddkablarna, det behöver inte ge några problem men kan vara värt att tänka på om anledningen att man kör med batteri är att få en störfri källa.
(man kan ju förstås passa på att ladda när man inte lyssnar)
Ett ventilerat batteri hade jag nog inte velat ha direkt på parketten...Du kanske kan ställa något under ifall det skulle komma ut syra. (om laddaren blir galen och överladdar eller nåt)
Nefilim skrev:boom skrev:Nefilim skrev:KarlXII skrev:Eller ha laddaren inkopplad för jämnan. Här du ingen skillnad är det ju bara bra.
Jo den är "intelligent"
vad då minidsp drar 150ma vid 5volt så du behöver inte ens f´börja att fundera förens voltmätaren närmar sig 5 volt på batteriet.
Äntligen en vettig kommentar utan att vara pessimistisk. Tack.