CODY skrev:Själv vill jag bara bli klar med anläggningen så snart som möjligt som ett mål som jag arbetar för att uppnå för att ta mig närmre musiken.
Är det ett löfte?
/DQ-20
Moderator: Redaktörer
CODY skrev:Själv vill jag bara bli klar med anläggningen så snart som möjligt som ett mål som jag arbetar för att uppnå för att ta mig närmre musiken.
CODY skrev:Jag ställer frågor för att lära mig, för att förstå
pLudio skrev:Eftersom nya Blu-ray spelare måste ha stöd för Cinavia numera så kan det vara läge att köpa en Oppo innan de infekteras, om man inte redan har en.
jonasp skrev:IngOehman skrev:Jag har också en skitbillig Samsung utan fläkt. Liksom en Panasonic. Men
de kan inte spela varlken DVD-A eller SACD, Kan din?
Att säga att man saknar ett behov är ju ingen relevant uppgift för vad de
som har behovet behöver för apparat. Det finns kanske de som bara har
ett munspel för sitt musiklyssnande, och som är nöjd med det, men det
har ju ingenting med vad den som behöver en spelare som kan spela de
flesta disk-formaten behöver.
Vh, iöDet var du som skrev att alla behöver en Oppo, vilket givetvis är dumheter.
Kan din Oppo spela vinyl?
IngOehman skrev:
Alla behöver en tandborste, ett gott humör och ett par byxor. Ingen
av dem kan spela vinyl.
Definitionen på något man behöver, är inte att det kan spela vinyl.
Vh, iö
KarlXII skrev:Jag har inte sett -. eller hört - en Oppo 95 tidigare under andra förhållanden än demo på mässa eller i butik. När Harryup slog i gång den hemma hos honom hörde jag INGENTING. Det var knäpptyst.
KarlXII skrev:Under några timmars spelning hörde jag den inte heller från soffan, ca tre meter bort. Men visst hördes ett fläktljud när man kom nära, när det var tyst i rummet. Skulle tro att den började höras på några decimeters håll.
KarlXII skrev:Ljudet var svagt i karaktären och ganska dovt, dvs ganska behagligt för att vara ett störljud. Det finns betydligt elakare fläktar.
Sitter man nära spelaren, har den öppet och har ett tyst rum kan jag tänka mig att den gör sig diskret påmind, annars borde det inte finnas någon ko på isen.
IngOehman skrev:Tycker till och med att sökljuden och alla de små klickande relä-ljuden är lite trevliga. Man hör att den arbetar liksom.
hifikg skrev:Ser att det finns en Nuforceversion av Oppon. Är den att föredra? Om man nu ska ha samma maskin till allt. Min Blurayspelare lever om en hel del, skulle aldrig få för mig att använda den för musiklyssning, men när filmljudet tar fart tänker jag sällan på skramlet. Förvisso ingen Oppo, men ändå.
Johan_Lindroos skrev:hifikg skrev:Ser att det finns en Nuforceversion av Oppon. Är den att föredra? Om man nu ska ha samma maskin till allt. Min Blurayspelare lever om en hel del, skulle aldrig få för mig att använda den för musiklyssning, men när filmljudet tar fart tänker jag sällan på skramlet. Förvisso ingen Oppo, men ändå.
Det var väl en version på 93:an!?!
Om den avses är den knappast att föredra. Rent av usel.
IngOehman skrev:IngOehman skrev:Jag har också en skitbillig Samsung utan fläkt. Liksom en Panasonic. Men
de kan inte spela varlken DVD-A eller SACD, Kan din?
Vh, iö
Vad har det med saken att göra?
Alla behöver en tandborste, ett gott humör och ett par byxor. Ingen
av dem kan spela vinyl.
Definitionen på något man behöver, är inte att det kan spela vinyl.
Vh, iö
IngOehman skrev:Avgöra vaddå?
Jag tror ingen ifrågasätter att de som säger att de inte hör den inte hör den,
eller att de som hör den hör den. Frågan är vad de som hör den, och störs
av det, kan göra åt det?
Och säg nu inte proppar i öronen!
Vh, iö
Johan_Lindroos skrev:hifikg skrev:Ser att det finns en Nuforceversion av Oppon. Är den att föredra? Om man nu ska ha samma maskin till allt. Min Blurayspelare lever om en hel del, skulle aldrig få för mig att använda den för musiklyssning, men när filmljudet tar fart tänker jag sällan på skramlet. Förvisso ingen Oppo, men ändå.
hifikg skrev:Johan_Lindroos skrev:hifikg skrev:Ser att det finns en Nuforceversion av Oppon. Är den att föredra? Om man nu ska ha samma maskin till allt. Min Blurayspelare lever om en hel del, skulle aldrig få för mig att använda den för musiklyssning, men när filmljudet tar fart tänker jag sällan på skramlet. Förvisso ingen Oppo, men ändå.
Aha, jag är inte så insatt i Oppo, men 93 är alltså usel vs 95? Eller är det Nuforce som gjort den usel? Såg en Oppo på en hylla i en butik häromdagen, såg ut att vara rejält nedsatt pris. Fast nu vet jag inte om det var 93 eller 95, får väl kolla om den står kvar. Gör den det, och jag motstår frestelsen, ska jag tipsa om den i fyndtråden...
sprudel skrev:IngOehman skrev:Avgöra vaddå?
Jag tror ingen ifrågasätter att de som säger att de inte hör den inte hör den,
eller att de som hör den hör den. Frågan är vad de som hör den, och störs
av det, kan göra åt det?
Och säg nu inte proppar i öronen!
Vh, iö
Ta nu detta rätt.![]()
Du har en upplevelse av ett hörselintryck. Den upplevelsen har jag all respekt för, det är din subjektiva upplevelse.
Men om nu så många andra inte kan uppleva detta kan man ju börja fundera på om du verkligen hör, eller inbillar dig.
För att ta reda på hur den verkligen låter så att du vet att du kan höra den i fortsättningen, eller inte så bör apparaten faktiskt blindtestas och verifieras låta signifikant på angivet avstånd, bakgrundsbrus mm.
Almen skrev:Kan inte nedanstående vara något att utgå ifrån?
"Jag tror ingen ifrågasätter att de som säger att de inte hör den inte hör den, eller att de som hör den hör den. "
Almen skrev:"Jag tror ingen ifrågasätter att de som säger att de inte hör den inte hör den, eller att de som hör den hör den. "
PekkaJohansson skrev:Tråden börjar närma sig det tramsiga. Den som tvivlar på att Oppo-spelaren låter som ett tröskverk kan googla "Oppo BDP-95 fan noise". Problemet är vida omtalat.
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 19 gäster