celef skrev:steveo1234 skrev:celef skrev:jag är inget fan av den rådande köksbänksestetiken och detta tilltalar mig inte alls, även garagetillverkare av hifiapparater måste förstå att ta hjälp av professionella formgivare, för det är ju så uppenbart att man inte per automatik behärskar formgivning bara för att man vet hur en högtalare funkar
Antingen det, eller, så gör man precis tvärtom och säger att högtalaren måste vara så ful för att låta bra. Båda varianterna funkar
jag tycker man ser på ambitionsnivån vad målet är, i detta fall har man tittat alldeles för mycket på nån modell från mårten design, men dom kunde ju förstås inte sno den fula shipshapen rakt av så dom gjorde en canoeshape
Ja det stämmer ju ibland. Undantag finns ju, se exempelvis på piP. En högtalare vars utseende inte alls skvallrar om dess förmåga.
Trådhögtalaren däremot ser, för mig, ut som en designad högtalare där man först bestämt elementen och sen försökt få ihop dem i en låda och därefter finslipat fram ett utseende.
Nu är det ju svårt att säga hur de ser ut i verkligheten men jag får inget större förtroende från utseendet.
De kan ju såklart låta helt fantastiskt bra ändå...