törs man gå i impedans.Mvh Fredrik
Moderator: Redaktörer
ftorsell skrev:Hejsan.
Vad lämmnar den i två ohm stereo någon som sett några siffror
mer en i fyra ohm hoppas man ju.Mvh Fredrik
ftorsell skrev:Det jag behöver är fruktansvärt mycket effekt.Jag har ett st 15"
tums bas med dubbla 2ohms spolar.Jag lag dom i serie och körde
basen i 4 ohm ihop med ett pa steg crest ca 18 som ska lämna
5000w bryggat i 4ohm å jag kan låva att det spelar högtproblemet är bara att det inte finns något finlir det blir bara högt
utan det tajta välspelande ett hifisteg har å rotelsteget verkar ju vara det hifisteg som både har kraft & finlir men som sagt det är ju grymmt att kunna spela både sjukt högt+ detaljerat finns det något annat hifi steg med samma potensial utan att kosta fruktansvärt med pengar.Mvh Fredrik
ftorsell skrev:Det jag behöver är fruktansvärt mycket effekt.Jag har ett st 15"
tums bas med dubbla 2ohms spolar.Jag lag dom i serie och körde
basen i 4 ohm ihop med ett pa steg crest ca 18 som ska lämna
5000w bryggat i 4ohm å jag kan låva att det spelar högtproblemet är bara att det inte finns något finlir det blir bara högt
utan det tajta välspelande ett hifisteg har å rotelsteget verkar ju vara det hifisteg som både har kraft & finlir men som sagt det är ju grymmt att kunna spela både sjukt högt+ detaljerat finns det något annat hifi steg med samma potensial utan att kosta fruktansvärt med pengar.Mvh Fredrik
David_A skrev:intressant....
jag sitter med samma fundering då jag hade tänkt att köra i28s(4ohm) på bryggade 1090. Jag har fått för mig att stegen ska orka med lasten. Iallafall är det ingen tidigare som hojtat till när jag kommit med den iden. Iofs brukar väl inos alser inte avvika speciellt mycket från angiven impedans har jag för mig. Och i stegets brux står det att det kan driva 2ohm laster iallfall. Däremot lägre kan bli problem.
rexq skrev:David_A skrev:intressant....
jag sitter med samma fundering då jag hade tänkt att köra i28s(4ohm) på bryggade 1090.
Behöver du verkligen mer effekt än vad 1090 lämnar vid 4 ohm stereo till dina i28s?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster