Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:De högtalare du haft tidigare kanske inte använt 2 stycken 8,9" basar i slutna lådor konstruerade för att falla av i effektivitet vid 80Hz?
MagnusÖstberg skrev:Möjligen att de varit avsedda att spela bastoner?
Glebster skrev:steveo1234 skrev:nästan en kvadratmeter basar som rör sig..
Reeespect!
MagnusÖstberg skrev:De högtalare du haft tidigare kanske inte använt 2 stycken 8,9" basar i slutna lådor konstruerade för att falla av i effektivitet vid 80Hz?
eljulio skrev:Vad hände med diskussionen om Guru?
Johan_Lindroos skrev:MagnusÖstberg skrev:De högtalare du haft tidigare kanske inte använt 2 stycken 8,9" basar i slutna lådor konstruerade för att falla av i effektivitet vid 80Hz?
Att det är 8,9 tum stämmer nog inte.
steveo1234 skrev:Oavsett vilket så får inte min hjärna ihop att det låter starkt utan att elementen rör sig.
Almen skrev:steveo1234 skrev:Oavsett vilket så får inte min hjärna ihop att det låter starkt utan att elementen rör sig.
Jo, man tjänar ju slaglängd. Du kanske inte har funderat så mycket på det, men...
steveo1234 skrev:Almen skrev:steveo1234 skrev:Oavsett vilket så får inte min hjärna ihop att det låter starkt utan att elementen rör sig.
Jo, man tjänar ju slaglängd. Du kanske inte har funderat så mycket på det, men...
Fascinerande! Kan farbrorn berätta mer?
Läs sidan innan igen.steveo1234 skrev:eljulio skrev:Vad hände med diskussionen om Guru?
Bra fråga. Kanske lite mitt fel att det spårade ut.
Tillbaka till ursprungsfrågan tycker jag vore trevligt. Jag skulel vilja förstå hur det funkar också..
celef skrev:Nattlorden skrev:celef skrev:det kan du inte kompensera för i filtret
Du menar att man inte kan ändra hur baffelsteget hanteras i filtret?
oj, nej det menar jag verkligen inte, steget är en sak, diffraktoriska effekter en annan, spridning en tredje, ...
RogerGustavsson skrev:Diskanten byttes väl p.g.a. att lådans bredd ändrades? Dessa båda ändringar kan väl ge ett resultat som ligger nära?
RogerGustavsson skrev:Diskanten byttes väl p.g.a. att lådans bredd ändrades? Dessa båda ändringar kan väl ge ett resultat som ligger nära?
adzer skrev:Ja Ingvar har tidigare på detta forumet sagt att diskanten i piP och a2 inte går att få tag i längre och de han har på lager är de som finns sas.
MagnusÖstberg skrev:Det måste man nog hålla med om lite grann!
Diskanten tror jag dessutom var alldeles för ful för att kunna användas av Guru.
RogerGustavsson skrev:adzer skrev:Ja Ingvar har tidigare på detta forumet sagt att diskanten i piP och a2 inte går att få tag i längre och de han har på lager är de som finns sas.
Aha! Köpte han inte verktygen till diskanten? Den diskant som sitter i Guru QM10 har väl en annan spridning än den i piP? Hur kan det tänkas bli i framtiden beträffande piP om nu diskanterna tar slut?
Den första diskanten var det ett jäkla jobb med att sortera ut vettiga exemplar av. Därav bytet, även om jag tror den nya diskanten har bättre effekttålighet termiskt/mekaniskt också.RogerGustavsson skrev:adzer skrev:Ja Ingvar har tidigare på detta forumet sagt att diskanten i piP och a2 inte går att få tag i längre och de han har på lager är de som finns sas.
Aha! Köpte han inte verktygen till diskanten? Den diskant som sitter i Guru QM10 har väl en annan spridning än den i piP? Hur kan det tänkas bli i framtiden beträffande piP om nu diskanterna tar slut?MagnusÖstberg skrev:Det måste man nog hålla med om lite grann!
Diskanten tror jag dessutom var alldeles för ful för att kunna användas av Guru.
Men där är ju diskanten skymd av metallinramningen. Inte mycket som hade synt av den lilla diskanten heller. Nu finns det väl två versioner av diskanten i Guru QM10?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster