Naqref skrev:adzer skrev:Jag gör det dock i protest. För guds skull skaffa er vettiga webbläsare så ni slipper störa er på bildernas upplösning.
Det hjälper föga om man har låg upplösning på skärmen. Antingen ser man hela kurvan och inte vad som står i övrigt eller så ser man vad det står för värden på axlarna men då ser man inte hela kurvan. Skalning av grafer blir därför aldrig bra så om man nu vill att andra ska se så får man faktiskt anstränga sig lite. Minimera fönstret till lagom storlek innan man kör print screen och förhelvete använd inte jpg för sådana bilder.
I övrigt en intressant och trevlig tråd.
I både chrome och safari så skalas bilderna om med bibehållen ratio. Dvs oavsett upplösning på skärmen så ser du hela bilden. Mycket trevligt.

Jo jag får väl göra det, men att dra ner bilderna till 1/3 av min skärm innan man tar en printscreen känns ointuitivt. Jag menar 800pixlar i bredd är ju lågt tom för en mobiltelefon.
Vad har du emot jpg? Visst kan jag spara i vilket format som helst, men vad är det för fel på jpg?
Tackar. Hoppas jag kommer få mycket bra tips. Jag kommer iaf ställa frågor och lägga upp bilder under projektets gång.