Plockade samma dag upp ett par nästan lika fina OA14 i jakaranda på vägen hem för en femhundring.

Moderator: Redaktörer
RKC skrev::)![]()
Hej gjorde ett fynd på tradera köpte en Yammaha AX-900 för 250kr+frakt är det biligt har fått hem den ser ut som ny väger ca 18kg
Nerikso skrev:Nu är jag dock lite nyfiken, rättare sagt väldigt nyfiken, på vad ratten märkt "Presence" gör för någonting. Jag har googlat lite men jag kommer inte fram till något vettigt så här sent. Om någon vänlig själ har lust att förklara hade jag uppskattat det otroligt mycket
Cicaro skrev:Har inget minne av en presenceratt på den stärkaren, Sitter presenceratten på stärkaren eller högtalarna?
twangbang skrev:Hur ska jag börja..? Tror jag gjort ett fynd, men det är inte vintage..
Har tänkt länge att jag skulle ha framme en mysig vintage anläggning med Quad 44 samt 405 som grund. Men så för ett tag sen kraschade mitt 405 slutsteg på ena kanalen och sabbade en högtalare.![]()
Så jag har sneglat lite på rena slutsteg ett tag. 405:an ska väl iofs lagas nån gång, men det känns lite opålitligt. Vill inte att det ska hända igen men kanske bättre högtalare.
Så för ett tag sen köpte jag lite andra vintagemysigheter av en i grannkommun, då fanns det även ett slutsteg som jag inte köpte. Men det där har gnagt lite och nu efter ett tag när vi pratade igen och priset kändes rätt slog jag till. Det är ett NAD C 275bee, kanske två år gammalt men aldrig använt för 2700:-. Vet att det inte är vintage, men är det någon som har erfarenheter? Kan det passa bra ihop med ett försteg Quad 44?
Får väl byta högtalare snart också för nu har jag för klena helt plötsligt.![]()
Tur att det finns en justering på baksidan så man slipper kräma sönder högtalarna.
Hela anläggningen är tänkt att bestå av en salig blandning prylar som jag samlat på mej och diggar på ett eller annat sätt:
Försteg: Quad 44
Slutsteg: Nad C275bee
Cd: Philips 104
Tuner: Technics ST-9600
Rullbandspelare: Tandberg 10XD
Skivspelare: Unamco T-1
Högtalare: Oklart, om Quad slutsteget funkat tänkte jag använda ett par Linn Kan I med stativ. Nu vet jag inte. Tips mottages tacksamt
Maccis skrev:Har kapat till mig en sådan här:
http://vintage-audio-laser.com/hitachi/ ... a1000s.png
Låter helt OK.
Klart värd 150 kr. Måste vart bland det allra första. Tillverkad mellan -82 och -84.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst