Äntligen en riktigt bra kabelprodukt!

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

DTH

Äntligen en riktigt bra kabelprodukt!

Inläggav DTH » 2005-08-21 16:41

The audiodharma CABLE COOKER Pro Version 2.5

De flesta verkliga kabelkännare vet ju att kablar alltid låter bättre efter en ordentlig inkörning. "The audiodharma CABLE COOKER Pro Version 2.5" är därför en efterlängtad och god nyhet för alla riktiga ljudentusiaster. Recensionen nedan säger egentligen allt:

http://www.enjoythemusic.com/magazine/e ... oharma.htm

Eftersom man ju trots allt är lite sunt skeptisk till audiofila prylar för sa lite som knappt 10.000 har jag även själv gjort utförliga tester som mer än bekräftar denna recension. Egentligen hade jag planerat att göra hörtester med mina högtransparenta "Imperator X" fran "UltraTransparent Audio". Tveklöst den bästa högtalarkabeln under 200.000 kronor. Dessa kablar är dock sa transparenta att jag för närvarande inte kan hitta dom. Vid en första anblick förefaller den handlackerade elfenbensförpackningen att vara tom, detta intryck försvinner dock enligt tillverkaren efter 26 veckor, så snart blir det riktig kabeltest!

För att ändå kritiskt testa "the Cable Cooker" valde jag att köra in kablarna som förbinder CD-läsaren med moderkortet i min PC.

Jag brände alla mina Word-filer på CD och läste sedan upp dem igen med den inkörda kablen. Vad kan jag säga? Oerhörd skillnad! Även de kortaste brev blir innehållsrika och spännande! Langa rapporter blir klarare och förstaeligare! En stramhet i satsbyggnad och grammatik som man knappast trodde var möjlig! Enskilda bokstäver framträder med en otrolig präsens och dimensionalitet, nästan som om de stod framför en! Skiljetecken sitter så exakt att man fullkomligen baxnar! En generall litteraritet gör det till en sann njutning att återupptäcka gamla memon och all den dolda information de innehåller. Man känner i hela kroppen att det var just så här skribenten upplevde texten själv. Det är utan överdrift som att förflyttas i rum och tid till själva skapelsen av dokumentet! Detta är utan tvekan väldigt nära dem optimala läsupplevelsen. Till och med grannarna märker skillnaden! Det blir lite jobbigt och tidskrävande att applicera metoden löpande på emails men det är väl värt besväret!

Den äkta Audiofilen anmärker kanske att detta i och för sig är intressant, men trots allt digitalt. Hur funkar det på analogt material? Kort svar: om möjligt ännu bättre! Jag valde att köra nätkabeln (Pureosophic Platinum 1.5, en av de bättre i 50.000-kronorsklassen) till min läslampa (en 16 Watt handlindad Pawlowski, monterad i ett dämpat och gyroupphängt chassi) genom "the Cable Cooker". Jag trodde inte mina ögon!! Detta är äkta verbofil textåtergivning när den är som allra bäst! Jag provläste ett antal olika alster, allt från en handinbunden förstautgåva tryckt på en Heidelberger 8030 till illustrerade veckotidningar och betalningspaminnelser. Här kan man bara tala om språklig dynamik och oförfalskad läsglädje! Till och med det tuffaste testet, Warszawas telefonkatalog fran 2003, klarades med glans! Även de knepigaste efternamnen upplevdes med en aldrig tidigare upppnådd klarhet! Trots detta blir det aldrig övertydligt eller vasst. Tvärtom! En naturlig verbalitet på gränsen till musikalitet tar udden ur även de hemskaste hotbrev. De flesta förolämpningar tappar den där grinigheten i toppoktaven och blir riktigt trevliga!

För att bemöta även de mest skeptiska "objektivister" har jag utfört ett antal blindtester. Resultat: WOW, helt otroligt bra! Till och med i totalt mörker ger närvaron av den inkörda kabeln helt nya läsimpulser. Det här kan man knappt förklara, det måste upplevas!

Kort sammanfattat: låt er inte avskräckas av ofattbart låga priset! "The audiodharma CABLE COOKER Pro Version 2.5" är ett otroligt fynd!

Användarvisningsbild
Stefan

Inläggav Stefan » 2005-08-21 16:59

8O oj är den så bra?!! måste nog köpa en!

/stefan :mrgreen:

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-08-21 17:20

jag är skeptisk

normalt får man vad man betalar för och en Sydväst cablecooker är trorts allt tre ggr så dyr

enligt mina tester (på distans, via internetfora) blir t om dasspapper läsvärt om man bränner in sladden till läslampan meddels en sådan

har även hört att blinkande lysrör blir helt stilla och att fotoblixtar kan användas som strålkastare, så mycket mer energi släpps igenom när allt har lagts till rätta av kokaren
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-08-21 17:39

Jag kör hembränt i stället.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-08-21 17:52

DTH,
Inte illa för att vara debut på forumet. Vad månde komma?
Du skriver:
"Till och med grannarna märker skillnaden! "
Inte illa att grannarna märkte skillnaden, recensionen blir dock inte fullkomligt om inte flickvän/pojkvän, make/maka märkte skillnaden från köket.
Men det är små detaljer, tackar för den ambitiösa recensionen. Var kan man köpa inbrännaren? Radiolagret har den inte.
D
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-08-21 18:58

Bland dom bästa inläggen på länge!
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
jockewe

Inläggav jockewe » 2005-08-22 00:15

sa' foten ...
- - -
Kika in på min hemsida om du har lust

http://www.violinist.nu

Användarvisningsbild
sztation

Inläggav sztation » 2005-08-23 16:54

Jag bakade ett bröd en gång utan att ha spelat in nätsladden till ugnen innan. Tillochmed min mamma tyckte att det smakade skit.
Det bevisar ju ett och annat.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-08-23 19:02

Roligt! Läsvärt! Beundransvärt!

De tre B'na!

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Tomas

Inläggav Tomas » 2005-08-23 23:07