Samfrakt fyndakanter Sthlm?

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Cicaro

Samfrakt fyndakanter Sthlm?

Inläggav Cicaro » 2012-09-05 07:22

Halloj!

Vi är 3 pers som ska beställa slavbasar från fynda nu i dagarna, om det är någon som bor i närheten och är intresserad av samfrakt så kan det säkerligen ordnas! Jag bor i Åkersberga men jobbar på Tekniska Högskolan vid Campus valhalla i Stockholm dit leverans också kan ordnas för upphämtning. Det finns även möjlighet att ordna dem ner till Västerhaninge eller hägersten.

Frakten är 91 kr och för tillfället delat på 3.

Någon som är intresserad? Beställningen kommer gå innan veckan är slut så hör av er pronto isf.

/Olle a.k.a. Cicaro
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen

Användarvisningsbild
AlNiCo

Inläggav AlNiCo » 2012-09-05 10:17

Är det inte billigare och bättre för miljön att köpa från Ebay? 80 kr inkl frakt för ett par, och man slipper kasta resterna av ett slavbaselement. Bonus är att man faktiskt köper kanter, gjorda för det ändamål ni hade tänkt, och inte ett slavbaselement att vandalisera. :P

Förresten, angående rubriken - slavbasar heter alltså "Fyndakanter"? nu för tiden? :wink:

Cicaro

Inläggav Cicaro » 2012-09-05 10:41

AlNiCo skrev:Är det inte billigare och bättre för miljön att köpa från Ebay? 80 kr inkl frakt för ett par, och man slipper kasta resterna av ett slavbaselement. Bonus är att man faktiskt köper kanter, gjorda för det ändamål ni hade tänkt, och inte ett slavbaselement att vandalisera. :P

Förresten, angående rubriken - slavbasar heter alltså "Fyndakanter"? nu för tiden? :wink:

Haha, ja du, vi härupp brukar kalla den fyndakanter :-P
Beror väl lite på vilka storlekar, har inte hittat billigar ekanter än de för 29 kr(8") resp. 19kr (6,5")

Men om det är 10"are du syftar på för 80 kr/paret är det ju samma :-)

Däremot vet jag inte om jag köper miljön, för frakten från ebay lär vara betydligt mer miljöpåverkan än ett paket från falkenberg :) Fyndas slavbasar är ju utan korg och enbart membranet...
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen

Cicaro

Inläggav Cicaro » 2012-09-05 11:42

Gjorde en ny sökning... Tål att tänkas på, priserna på Ebay har gått ner och det går att få tag i billigare än fyndas slavbasar nu om man beställer många... Dock vet jag inte vad tullen är på den typen av varor...

Användarvisningsbild
talibankocken

Inläggav talibankocken » 2012-09-05 13:21

Cicaro skrev:Gjorde en ny sökning... Tål att tänkas på, priserna på Ebay har gått ner och det går att få tag i billigare än fyndas slavbasar nu om man beställer många... Dock vet jag inte vad tullen är på den typen av varor...

Från eu land ingen ting, allt under 500:- räknas som gåva och är tullfritt...

Användarvisningsbild
AlNiCo

Inläggav AlNiCo » 2012-09-05 15:21

Cicaro skrev:Gjorde en ny sökning... Tål att tänkas på, priserna på Ebay har gått ner och det går att få tag i billigare än fyndas slavbasar nu om man beställer många... Dock vet jag inte vad tullen är på den typen av varor...

Jag vet inte om du tittat på säljarna från Hong Kong... I det fallet så är det ingen fara så länge man inte köper en massa i samma paket. Dessutom är det möjligt att säljaren deklarerar ett lågt värde (det brukar de göra) och då försvinner också tullrisken. Har aldrig fått betala för såna billiga varor. :)

Att fyndakanterna bara var kanter och membran visste jag inte. Hade alltid trott att det var såna där klassiska slavbasar (fullt element minus magnet och talspole). :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2012-09-05 16:20

Användarvisningsbild
zvenamp

Inläggav zvenamp » 2012-09-05 19:31

Det verkar som det är tullfritt upp till 1500 för jag hade ett paket med omkoningsatser som gick igenom tullen utan att jag fick pröjsa en spänn o värdet var deklarerat 1200:-
Tube or not Tube? thats no problemos Bild

Användarvisningsbild
AlNiCo

Inläggav AlNiCo » 2012-09-05 20:00

Tullen tar bara stickprov, ofta kommer man undan med riktigt dyra varor utan att behöva betala något. Faktiskt så har jag bara behövt betala tull fyra-fem gånger på de hundratals paket jag fått från utlandet (och utom EU) genom åren. Köper nästan ingenting inrikes.

Cicaro

Inläggav Cicaro » 2012-09-08 09:08

Det bidde iaf kanter från ebay istället. Dels för att det fanns billigare... Men framförallt för att det fanns några(som iofs var dyrare) men som på måtten verkade passa utan modifikationer på albekabasarna... :idea:

Återgå till Vintage-hifi