Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.
Premium, lyssningsfrekvensen varierar men i snitt någon gång i veckan. Lyssnar hellre på vinyl och mitt eget digitaliserade material. Spotify använder jag mest för att lyssna på ny musik.
Premium. Har det i telefonen också och iphoneanslutning där så man alltid har sin aktuella musik med sig vart man än är. Musik i kvantitet!
Tyvärr så blir det även huvudkällan vid finlyssning...
Premium, varje dag. En fantastisk möjlighet att lyssna på musik som jag får tips om, till exempel här. Rätt ofta faller jag ned i nostalgidiket och lyssnar på Tages och Who en hel kväll.
Jag betalar själv själv Premium för både mig och min "flickvän" (13 år). Lyssnar någon/några gånger i månaden så varje låt kostar några kronor. Den unga damen har efter ett halvår inte dragit igång lyssning i sin telefon så även där betalar jag i onödan. Å andra sidan betalar jag musikbranschen ett par hundringar i månaden (minus Spotifys kostnader) så jag får lite bättre samvete för annan tankning...
Att tonåringen inte lyssnar på Spotify i telefonen beror på att hon skäms för att hon inte har en iPhone... vart har världen tagit vägen?
Jo, det har vi väl alla varit någon gång? Men när jag var tretton fanns varken färg-tv, mobiltelefoner, internet, cd eller nåt av det som är så självklart idag. Däremot hade vi tid... Men visst hände det att man blev retad för sina Algots-jeans i skolan....