Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Kraniet skrev:MagnusÖstberg skrev:Tänker du rätt nu Kraniet?
var det nåt speciellt du tänkte på? såg det stod 15,5W, ändrade till 15,5V.
Nä, det var jag som tänkte fel. Såg inte ens att det stod V.
Det är bara det att det är ett kapabelt element, riktigt bra faktiskt, men en femtontummare med 2mm slaglängd ger ju inte så mycket tryck det heller, så det känns helt naturligt att en array med det här elementet skall delas av strax över 100Hz, kanske uppemot 120Hz faktiskt.
Men då blir det ett sjuhelsickes system!
MagnusÖstberg skrev:Jag gillar ju små konutslag i alla register
celef skrev:det är inte omöjligt att jag byter rum så småning om och då blir det fyra meter i takhöjd, vad ger 4-meterslinjer för resultat?
Man spelar med normal musik på normal nivå under några hundra timmar, sedan låter man det svettas ett tag och kallar inte det för finlyssningnjoak skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag gillar ju små konutslag i alla register
Apropå det, hur bär man sig åt för att spela in elementen i ett sådant system?
njoak skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag gillar ju små konutslag i alla register
MagnusÖstberg skrev:Man spelar med normal musik på normal nivå under några hundra timmar, sedan låter man det svettas ett tag och kallar inte det för finlyssningnjoak skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag gillar ju små konutslag i alla register
Man kan under inspelningen låta en sådan array det snackas om här spela fullrange.
Alexi har tex använt sin toppar avsedda för >80Hz spela fullrange i flera år.
adzer skrev:Du spelar lägre frekvenser under höga volymer.
Oavsett kapacitet så kan du alltid bottna dem med rätt signal in
njoak skrev:Det låter vettigt; lösningen är att inte ha små konutslag i alla register.
njoak skrev:Det låter vettigt; lösningen är att inte ha små konutslag i alla register.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Mata och 16 gäster