Den stora Guru-tråden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-10-01 21:12

Naqref skrev:
adzer skrev:Motsvarigheten till piP är ju redan QM10 så jag tror inte Guru Junior ligger i den klassen.


Skulle inte Junior vara ekvivalent? Är det baffelformen som spelar roll?

30Hzbone skrev:The new Guru Junior should be in store by November and features the same size drive units as the QM10.2
in a more conventionally shaped, slot ported cabinet.


Ahh den är såpass alltså. Tolkade storleken och namnet som att den förmodligen skulle vara lite mindre och billigare.

Undra om den ligger i samma prestanda och pris som QM10 till fullo?
Att endast ha tre modeller varav två ligger i samma klass känns som ett ovanligt val.
Senast redigerad av AndreasArvidsson 2012-10-01 21:15, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Inläggav nilsviktor » 2012-10-01 21:13

Naqref skrev:Så du menar att Flugsrud ljuger? Är det inte lite hårt tillmäle till en distributör?
Du gillar att spetsa till det va? :) Om han förbättrar medvetet eller inte har jag ingen aning om. Jag skulle i vilket fall inte kalla det att ljuga. Det var ju fel på högtalaren. Men exakt vad som hände har antingen Peter eller Olav inte återgett rätt.
Senast redigerad av nilsviktor 2012-10-01 21:15, redigerad totalt 1 gång.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Inläggav nilsviktor » 2012-10-01 21:15

adzer skrev:
Naqref skrev:
adzer skrev:Motsvarigheten till piP är ju redan QM10 så jag tror inte Guru Junior ligger i den klassen.
30Hzbone skrev:ulle inte Junior vara ekvivalent? Är det baffelformen som spelar roll?[/guote]

30Hzbone skrev:The new Guru Junior should be in store by November and features the same size drive units as the QM10.2
in a more conventionally shaped, slot ported cabinet.


Ahh den är såpass alltså. Tolkade storleken och namnet som att den förmodligen skulle vara lite mindre och billigare.

Undar om den ligger i samma prestanda och pris som QM10 till fullo?
Den är mindre än QM10 och det är samma baselement som QM10 mk1. Jason Kennedy har missat det.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-10-01 21:17

nilsviktor skrev:Den är mindre än QM10 och det är samma baselement som QM10 mk1. Jason Kennedy har missat det.


Ok tackar. Hur ligger den prismässigt och prestandamässigt jämfört med QM10?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2012-10-01 21:18

nilsviktor skrev:
Naqref skrev:Så du menar att Flugsrud ljuger? Är det inte lite hårt tillmäle till en distributör?
Du gillar att spetsa till det va? :) Om han förbättrar medvetet eller inte har jag ingen aning om. Jag skulle i vilket fall inte kalla det att ljuga. Det var ju fel på högtalaren. Men exakt vad som hände har antingen Peter eller Olav inte återgett rätt.


Jag undanber mig retoriska finter. Hmmm, antingen Peter eller Olav ljuger. Men samtidigt var det fel på högtalaren. Är det inte enklast att erkänna detta utan att peka ut någon som berättar sanningen? Oavsett vem det var?
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Inläggav nilsviktor » 2012-10-01 21:22

adzer skrev:
nilsviktor skrev:Den är mindre än QM10 och det är samma baselement som QM10 mk1. Jason Kennedy har missat det.


Ok tackar. Hur ligger den prismässigt och prestandamässigt jämfört med QM10?
De ska kosta 800 pund i UK. Den spelar förvånansvärt bra med tanke på att den skiljer runt två liter i volym jämfört med QM10.
Den går inte ner lika djupt som QM10, men en bra bit under 40Hz ändå.
Den låter helt ok faktiskt.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Inläggav nilsviktor » 2012-10-01 21:27

Naqref skrev:
nilsviktor skrev:
Naqref skrev:Så du menar att Flugsrud ljuger? Är det inte lite hårt tillmäle till en distributör?
Du gillar att spetsa till det va? :) Om han förbättrar medvetet eller inte har jag ingen aning om. Jag skulle i vilket fall inte kalla det att ljuga. Det var ju fel på högtalaren. Men exakt vad som hände har antingen Peter eller Olav inte återgett rätt.


Jag undanber mig retoriska finter. Hmmm, antingen Peter eller Olav ljuger. Men samtidigt var det fel på högtalaren. Är det inte enklast att erkänna detta utan att peka ut någon som berättar sanningen? Oavsett vem det var?
Det skrev jag ju! Men händelseförloppet var inte korrekt återgivet. Det kan bero på att någons minns fel, eller att det blivit fel för att historien återberättats i flera led. Och vad då retoriska finter?! Om du vill att jag slutar att posta på detta forum, så säg till. Du provocerar på ett mycket otrevligt sätt. DET undanber jag mig.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57302
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Inläggav Nattlorden » 2012-10-01 21:35

nilsviktor skrev:Den låter helt ok faktiskt.


Hörrö! Så får man väl ändå inte säga som tillerkare!! :lol:

"Solklart världsbäst i sin storleksklass" heter det. :wink:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2012-10-01 21:39

nilsviktor skrev:
Naqref skrev:
nilsviktor skrev:
Naqref skrev:Så du menar att Flugsrud ljuger? Är det inte lite hårt tillmäle till en distributör?
Du gillar att spetsa till det va? :) Om han förbättrar medvetet eller inte har jag ingen aning om. Jag skulle i vilket fall inte kalla det att ljuga. Det var ju fel på högtalaren. Men exakt vad som hände har antingen Peter eller Olav inte återgett rätt.


Jag undanber mig retoriska finter. Hmmm, antingen Peter eller Olav ljuger. Men samtidigt var det fel på högtalaren. Är det inte enklast att erkänna detta utan att peka ut någon som berättar sanningen? Oavsett vem det var?
Det skrev jag ju! Men händelseförloppet var inte korrekt återgivet. Det kan bero på att någons minns fel, eller att det blivit fel för att historien återberättats i flera led. Och vad då retoriska finter?! Om du vill att jag slutar att posta på detta forum, så säg till. Du provocerar på ett mycket otrevligt sätt. DET undanber jag mig.


Känsligt ämne uppenbart.

Allting får diskuteras här och alla tillverkare kan bli skärskådade men så länge det rör Ingvar så tassas det på tår.

Adhoc har ju ifrågasatt mina akustikpaneler. Det får jag ta. Varför vågar ni inte ta den diskussionen?
Senast redigerad av Naqref 2012-10-01 21:42, redigerad totalt 1 gång.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Inläggav nilsviktor » 2012-10-01 21:39

Naqref skrev:
nilsviktor skrev: Det skrev jag ju! Men händelseförloppet var inte korrekt återgivet. Det kan bero på att någons minns fel, eller att det blivit fel för att historien återberättats i flera led. Och vad då retoriska finter?! Om du vill att jag slutar att posta på detta forum, så säg till. Du provocerar på ett mycket otrevligt sätt. DET undanber jag mig.


Känsligt ämne uppenbart.
Ja, eller så är det bara du som är dryg.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57302
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Inläggav Nattlorden » 2012-10-01 21:42

nilsviktor skrev:
Naqref skrev:Känsligt ämne uppenbart.
Ja, eller så är det bara du som är dryg.


Ser ut som lite av vardera så här från sidlinjen. :mrgreen:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2012-10-01 22:02

nilsviktor skrev:
Naqref skrev:
nilsviktor skrev: Det skrev jag ju! Men händelseförloppet var inte korrekt återgivet. Det kan bero på att någons minns fel, eller att det blivit fel för att historien återberättats i flera led. Och vad då retoriska finter?! Om du vill att jag slutar att posta på detta forum, så säg till. Du provocerar på ett mycket otrevligt sätt. DET undanber jag mig.


Känsligt ämne uppenbart.
Ja, eller så är det bara du som är dryg.


V.S.B Känsligt ämne. Varför bryr du dig ens om detta forat om ni inte någonsin kommer att sälja i Sverige? För det gör ni väl inte? Trots att ni inte kan förhindra det enligt EU-regler.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7541
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2012-10-01 22:14

Vill nog faktiskt svagt hålla med nilsviktor här Anders. Man kan säga saker på flera sätt och här upplever jag dig som lite väl "aggressiv", inte riktigt vad jag är van att läsa från dig :|

...och nu kryper jag tillbaks under min sten igen :oops:
Senast redigerad av Rydberg 2012-10-01 22:15, redigerad totalt 1 gång.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
nilsviktor
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 2007-05-15
Ort: Svartbäcken

Inläggav nilsviktor » 2012-10-01 22:14

Naqref skrev:
nilsviktor skrev:
Naqref skrev:
nilsviktor skrev: Det skrev jag ju! Men händelseförloppet var inte korrekt återgivet. Det kan bero på att någons minns fel, eller att det blivit fel för att historien återberättats i flera led. Och vad då retoriska finter?! Om du vill att jag slutar att posta på detta forum, så säg till. Du provocerar på ett mycket otrevligt sätt. DET undanber jag mig.


Känsligt ämne uppenbart.
Ja, eller så är det bara du som är dryg.


V.S.B Känsligt ämne. Varför bryr du dig ens om detta forat om ni inte någonsin kommer att sälja i Sverige? För det gör ni väl inte? Trots att ni inte kan förhindra det enligt EU-regler.
För att svara på eventuella frågor och klargöra eventuella missförstånd. Jag kikar in då och då och jag hoppas verkligen inte att det framstår som om att jag försöker kränga något.
____________________________________________
Guru Audio | guruaudio.com
Aniarakvartetten| aniarakvartetten.se

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2012-10-01 22:18

Rydberg skrev:Vill nog faktiskt svagt hålla med nilsviktor här Anders. Man kan säga saker på flera sätt och här upplever jag dig som lite väl "aggressiv", inte riktigt vad jag är van att läsa från dig :|

...och nu kryper jag tillbaks under min sten igen :oops:


Hehe, har du blivit soft Svensson? Från den gamla tiden så minns jag dig och Ekman som hard core. Har ni blivit mjukisar nu när ni har "egna" forum att gosa omkring i? ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39823
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Inläggav petersteindl » 2012-10-01 22:22

nilsviktor skrev:
petersteindl skrev:Ingvar, är du medveten om att GURU har varit hos Audiokompaniet i OSLO d v s hos Olav Flugsrud och demat GURUhögtalarna. Olav tyckte att de lät konstigt och undrade om något var felfasat. Högtalarna öppnades och den ena högtalaren hade ett högtalarelement felfasat.

Då hämtades ett nytt par som var helt ok. Att felaktiga högtalare ibland slinker igenom och även hos GURU får du nog acceptera. Det gäller dock att minimera problemen. Jag säger detta inte som en pekpinne åt GURU eftersom det troligtvis även kommer hända i Bremen och även jag har lyckats med konststycket att fasa högtalarelement fel. Shit happens.

Idag kanske GURU har löst sådana problem, men det hindrar inte att det faktiskt har skett och vid ett tillfälle då de skulle demas för en internationell distributör och det kan ske igen. Du klagade en gång på Larsen och skrev inte så fördelaktiga saker angående Jon Larsen och hans produktion av Carlssonhögtalarna och speciellt angående ett diskantelement som skulle vara internt felfasat som Jon Larsen borde kunnat detekterat. Det är nu en gammal historia som om du vill ta upp detta så kan det göras i annan tråd.

Men i all välmening, så skulle jag råda dig att vara försiktig i dina uttalanden om andras felfasningar och även GURUs och undersöka GURUS istället. Om du inte kände till GURUs demo hos Olav så har du i alla fall fått reda på det nu.

För övrigt tycker jag den lille ser fin ut.

Bästa hälsningar
Peter

Den där storyn är påtagligt förbättrad av den gode Flugsrud. Vi öppnade aldrig några högtalare i Norge. Men det är sant att en av terminalerna var felkopplad (vi hade just nyanställt i Borlänge och vi hade slarvat med utbildning), men det var ju bara byta plats på röd och svart på kabeln. Det var dessutom Stefan som reagerade på att det lät knasigt. Varken jag eller Olav märkte det först. Men allt detta var innan vi började med olika färg på kablarna... :)
Men i princip har du rätt Peter. När man tillverkar hundratals par om året kommer något förr eller senare att gå snett.


Tack för ditt uppriktiga svar nilsviktor. Det uppskattas. Lycka till med den lille :) Industriell produktion från ax till limpa, d v s från fungerande prototyp till färdig kvalitetskontrollerad högtalare förpackad i sin kartong ståendes på varulager, är ett helvetesuppdrag med massor med komplikationer som kontinuerligt måste lösas med ansvarsfördelning där var och en tar sitt ansvar och där VD och ägare har yttersta ansvaret gentemot varumärket och sina kunder. Du vet allt detta redan, men inte alla som läser detta på faktiskt inser vad seriell produktion innebär för svårigheter för uppdragsgivaren och inblandade industripartners.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2012-10-01 22:31

nilsviktor skrev:
Naqref skrev:
nilsviktor skrev:
Naqref skrev:
nilsviktor skrev: Det skrev jag ju! Men händelseförloppet var inte korrekt återgivet. Det kan bero på att någons minns fel, eller att det blivit fel för att historien återberättats i flera led. Och vad då retoriska finter?! Om du vill att jag slutar att posta på detta forum, så säg till. Du provocerar på ett mycket otrevligt sätt. DET undanber jag mig.


Känsligt ämne uppenbart.
Ja, eller så är det bara du som är dryg.


V.S.B Känsligt ämne. Varför bryr du dig ens om detta forat om ni inte någonsin kommer att sälja i Sverige? För det gör ni väl inte? Trots att ni inte kan förhindra det enligt EU-regler.
För att svara på eventuella frågor och klargöra eventuella missförstånd. Jag kikar in då och då och jag hoppas verkligen inte att det framstår som om att jag försöker kränga något.


Inte det minsta! Men du reagerar så som om du skulle sälja något. Här behöver du inte sälja något.
För egen del så har Larsenhögtalarna kritiserats och rosats. Jag har fått undertrycka vissa reflexer men ska man vara ärlig om de säljer grymmebra eller inte har liten påverkan på mig i slutändan. Subjektiv kritik kan jag inte göra något åt. Däremot ska man alltid kunna bemöta faktiska förhållanden. Tycker jag.

För holographic är det däremot ett annat förhållningssätt. :evil: :P 8) :wink:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7541
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2012-10-01 22:37

Naqref skrev:
Rydberg skrev:Vill nog faktiskt svagt hålla med nilsviktor här Anders. Man kan säga saker på flera sätt och här upplever jag dig som lite väl "aggressiv", inte riktigt vad jag är van att läsa från dig :|

...och nu kryper jag tillbaks under min sten igen :oops:


Hehe, har du blivit soft Svensson? Från den gamla tiden så minns jag dig och Ekman som hard core. Har ni blivit mjukisar nu när ni har "egna" forum att gosa omkring i? ;)


Va fan är det du säger hörru!!!! :x :wink:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2012-10-01 22:42

petersteindl skrev:Industriell produktion från ax till limpa, d v s från fungerande prototyp till färdig kvalitetskontrollerad högtalare förpackad i sin kartong ståendes på varulager, är ett helvetesuppdrag med massor med komplikationer som kontinuerligt måste lösas med ansvarsfördelning där var och en tar sitt ansvar och där VD och ägare har yttersta ansvaret gentemot varumärket och sina kunder. Du vet allt detta redan, men inte alla som läser detta på faktiskt inser vad seriell produktion innebär för svårigheter för uppdragsgivaren och inblandade industripartners.

Mvh
Peter


Så är det och snart får Peter smaka på den karamellen också. 8)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7541
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2012-10-01 22:43

....fast jag har nog blivit lite mer soft på sistone..................på magen :oops:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32031
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Inläggav Bill50x » 2012-10-01 22:43

nilsviktor skrev:Jag kikar in då och då och jag hoppas verkligen inte att det framstår som om att jag försöker kränga något.

Som utomstående kan jag bara hålla med. Du, och andra GURU´s har hållit en låg profil.

Därmed inte sagt att jag tycker ni borde göra detta. Tvärtom, det vore mycket intressant att läsa om designkriterier, vilka ljudideal som är grunden, veta vad som är drivkraften i företaget (förutom då att tjäna pengar :-)).

Huvudsaken är att man då vet att det är en partsinlaga.

/ B

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2012-10-01 22:43

Rydberg skrev:
Naqref skrev:
Rydberg skrev:Vill nog faktiskt svagt hålla med nilsviktor här Anders. Man kan säga saker på flera sätt och här upplever jag dig som lite väl "aggressiv", inte riktigt vad jag är van att läsa från dig :|

...och nu kryper jag tillbaks under min sten igen :oops:


Hehe, har du blivit soft Svensson? Från den gamla tiden så minns jag dig och Ekman som hard core. Har ni blivit mjukisar nu när ni har "egna" forum att gosa omkring i? ;)


Va fan är det du säger hörru!!!! :x :wink:


Det kommer att kommenteras strax i en annan tråd...
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
roggaro
 
Inlägg: 4738
Blev medlem: 2009-06-11
Ort: Hising Island

Inläggav roggaro » 2012-10-01 23:01

liten OT anekdot;

en gång i min ljuva ungdom praktiserade jag på ett snickeri och fick uppgiften att slipa en bordsskiva för en kund.
när det avhämtades nämnde jag att det faktiskt fanns en 'repa' som inte gick att få bort, men annars va jag liksom nöjd :)

så kommer mästaren flygande efteråt och bannar mig med att "sånt säger man inte, det ska kunden reklamera själv" :twisted:
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12351
Blev medlem: 2003-08-08

Inläggav Magnuz » 2012-10-01 23:04

Naqref skrev:Jag har fått undertrycka vissa reflexer


:lol: Var det där avsiktligt?

Användarvisningsbild
Adhoc
 
Inlägg: 3708
Blev medlem: 2005-06-29
Ort: Göteborg

Inläggav Adhoc » 2012-10-02 00:14

Naqref skrev:
nilsviktor skrev:
Naqref skrev:
nilsviktor skrev:
Naqref skrev:Så du menar att Flugsrud ljuger? Är det inte lite hårt tillmäle till en distributör?
Du gillar att spetsa till det va? :) Om han förbättrar medvetet eller inte har jag ingen aning om. Jag skulle i vilket fall inte kalla det att ljuga. Det var ju fel på högtalaren. Men exakt vad som hände har antingen Peter eller Olav inte återgett rätt.


Jag undanber mig retoriska finter. Hmmm, antingen Peter eller Olav ljuger. Men samtidigt var det fel på högtalaren. Är det inte enklast att erkänna detta utan att peka ut någon som berättar sanningen? Oavsett vem det var?
Det skrev jag ju! Men händelseförloppet var inte korrekt återgivet. Det kan bero på att någons minns fel, eller att det blivit fel för att historien återberättats i flera led. Och vad då retoriska finter?! Om du vill att jag slutar att posta på detta forum, så säg till. Du provocerar på ett mycket otrevligt sätt. DET undanber jag mig.


Känsligt ämne uppenbart.

Allting får diskuteras här och alla tillverkare kan bli skärskådade men så länge det rör Ingvar så tassas det på tår.

Adhoc har ju ifrågasatt mina akustikpaneler. Det får jag ta. Varför vågar ni inte ta den diskussionen?


Nä, nä nä! Skulle jag ha ifrågasatt GAP:arna? Det var synnerligen hårda ord! Tillstås, med yppersta finkänslighet och finess har jag intagit ett visst mått av avvaktande inställning, till mätningarna (med ett gäng av GAP:arna bredvid varandra) kommer.

(Jag gillar att du är vass i vissa fall. Dryg har du aldrig förfallit till.)

Användarvisningsbild
sebatlh
 
Inlägg: 2265
Blev medlem: 2008-06-02
Ort: Knutby

Inläggav sebatlh » 2012-10-02 10:01

Vad ni tjafsar om ingenting...

Vad är rekommenderat lyssningsavstånd för junior?
Designmässigt gillar jag dem skarpt.

Användarvisningsbild
Stereotypen
 
Inlägg: 877
Blev medlem: 2004-03-29
Ort: Karlstad

Inläggav Stereotypen » 2012-10-02 11:14

sebatlh skrev:Vad är rekommenderat lyssningsavstånd för junior?


Det är antagligen väldigt långt eftersom de inte ens säljer dem här i Sverige :wink:

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17906
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Inläggav Almen » 2012-10-02 11:26

Stereotypen skrev:
sebatlh skrev:Vad är rekommenderat lyssningsavstånd för junior?


Det är antagligen väldigt långt eftersom de inte ens säljer dem här i Sverige :wink:

Hm, jag trodde det fanns distributörer både i Stockholm och Lund. Stämmer inte det?
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare
 
Inlägg: 8579
Blev medlem: 2003-12-03
Ort: ografi

Inläggav DQ-20 » 2012-10-02 11:31

sebatlh skrev:Vad ni tjafsar om ingenting...


Väl rutet!

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57302
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Inläggav Nattlorden » 2012-10-02 11:35

Almen skrev:Hm, jag trodde det fanns distributörer både i Stockholm och Lund. Stämmer inte det?


Jag har i alla fall ett visitkort som påstår Lundvarianten (av den spektakulära tillfälligheten att hans dotter sjöng på mitt bröllop!).
It's all fun and games until Darth Vader comes.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster