Moderator: Redaktörer
Blue skrev:Nattlorden: "Om IÖ har bevisligen fel, så garanterar jag att han kommer att sågas med glädje och stor stolthet hos den som håller i sågen, för att det är sällan det är möjligt. Tipset är: var säker.... var mycket säker...".
Jag bemöter detta inlägg och vänder mig då särskilt till Öhman:
Jag skulle aldrig ge mig in i en diskussion gällande högtalarteknik med dig i syftet att visa att du på något sätt tänker eller gör fel. Jag är helt enkelt högst medveten om att du kan BETYDLIGT mer i detta ämne än jag. (På samma sätt är jag övertygad om att jag kan mer än dig om t.ex. nationalekonomi eller gäddfiske. Inget konstigt med det, man har sina olika specialkompetenser).
Men däremot, allihopa, kan herr Öhman, precis som alla vi andra ha "fel" i andra bemärkelser. Och då finns det, i mitt tycke, verkligen ingen anledning för någon specialbehandling.
Av den senaste tiden på faktiskt att döma upplever jag det som att Öhman har extremt svårt att bemöta uttalanden som på något sätt är kritiska mot hans produkter, LTS eller LTS rekommenderade produkter på ett konstruktivt sätt.
Istället för att med ett helhetsperspektiv försöka förstå vad motdebattören menar blir det klippochklistra och "du sa, ja sa, du sa, han sa", och ofta känns det som att detta görs i brist på goda motargument. Detta upplever jag som ett "fel" så gott som något annat.
Nu är det JAG som UPPLEVER det på detta vis (på samma sätt som jag inte UPPLEVER Pioneer 668 som en förstaklassens signalkälla, trots att jag har perfekt hörsel...) och möjligvtis och förhoppningsvis är detta en uppfattning som skulle kunna förändras om jag fick träffa Öhman in person och PRATA istället för att i skrift debattera på ett webbforum.
IngOehman skrev:mats skrev:Ingen vågar såga IÖ
Mats, jag börjar tröttna på dina gliringar. Hitta någon annan att trakassera.
De finns väl ingen som blivit lika sågad här på Faktiskt som jag. Titta bara i denna tråd. Till och med när jag säger att Faktiskts deltagare inte är vanliga utan bättre blir jag påhoppad. Både av dig och av andra, som är just deltagare på faktiskt.
Ganska ledsamt det hela.![]()
Vh, iö
Blue skrev:Instämmer. Bland annat fick jag alldeles nyligen veta att det finns en hel del LTS-medlemmar som kör med produkter som inte finns med på rekommenderat-listan. Synnerligen lärorikt.
Blue skrev:(på samma sätt som jag inte UPPLEVER Pioneer 668 som en förstaklassens signalkälla, trots att jag har perfekt hörsel...)
dimitri skrev:Däremot tvärtom: när ngn säger att 668 är transparent DÅ blir det liv.
dimitri skrev:Mats,
Är IÖs liv hotat?
mats skrev:Men du kan ta vilken annan person // Hade en annan person // läxat upp personen. Men hade det varit en annan person så
mats skrev:dimitri skrev:Mats,
Är IÖs liv hotat?
Nej man måste inte vara hotad för att vara livvakt. Inget ont om Ingvar, Ingvar är Ingvar.
Men du kan ta vilken annan person som helst på forumen. Hade en annan person sagt tex att IÖs högtalare inte är något för honom. Ja då hade en hel drös snabbt som blixten läxat upp personen. Men hade det varit en annan person så hade de oftast inte brytt sig
Blue skrev:Nattlorden: "Har du lyssnar på 668:an i en så nära transparent anläggning man kan få, eller har du bedömt den utefter att du lyssnat på det övriga systemets färgningar?"
Here we go again... Om du med "så nära transparent anläggning man kan få" menar 668+lakrits+Sentec SC9+lakrits+NAD 208+EKK+valfria Ino-burkar, så är svaret: Nej, just den kombinationen har jag inte haft äran att lyssna på.
mayro skrev:Titta bara på detta att det knappt existerar ens trådar med besök osv..
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 25 gäster