Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Är det omröstning du vill ha?
Jag tror på DQ20 och 4x125 literslådor.
JonasW skrev:Ni får gärna ta detta i en annan tråd. Konkreta tips på slutna subbar som de ovan (Dayton & LMS) tar jag gärna dock
Empa skrev:Spännande, hur mycket räknar du på att de kostar att ta hem till Sverige?
Ang. storlek på hålet så borde det stå i något dokument på deras hemsida tycker man
JonasW skrev:Empa skrev:Spännande, hur mycket räknar du på att de kostar att ta hem till Sverige?
Ang. storlek på hålet så borde det stå i något dokument på deras hemsida tycker man
Räknar nånstans runt 9-10k hemma? 860$, kanske räknar högt... Men hellre det!
På hemsidan står det, cutout 14". Borde väl bli 35,56cm (räknade på 14x2.54). Är det tillräcklig precision eller bör man göra det lite lite större?
http://tcsounds.com/product/drivers/lms-r-driver/
Total bredd 39,6cm. Ett lådmått skulle ju kunna vara 50B*50H*60D = 150 liter yttermått, minus element, stagning, mdf:ens tjocklek osv så hamnar man ju en bit över 100 liter tippar jag på?
JonasW skrev:Empa skrev:Spännande, hur mycket räknar du på att de kostar att ta hem till Sverige?
Räknar nånstans runt 9-10k hemma? 860$, kanske räknar högt... Men hellre det!
På hemsidan står det, cutout 14". Borde väl bli 35,56cm (räknade på 14x2.54). Är det tillräcklig precision eller bör man göra det lite lite större?
http://tcsounds.com/product/drivers/lms-r-driver/
Total bredd 39,6cm. Ett lådmått skulle ju kunna vara 50B*50H*60D = 150 liter yttermått, minus element, stagning, mdf:ens tjocklek osv så hamnar man ju en bit över 100 liter tippar jag på?
JonasW skrev:
1. Ska jag göra hålet för elementet så nära 356.1mm i diameter som möjligt, eller vill man ha några mm spelrum?
2. Fungerar det med min idé om en "flagga" som bakermans i mitten, med ett stag från det och bakåt i lådan tillsammans med dubbla skivor MDF fram?
bakerman22 skrev:Hur många dB blir det internt för en LMS 5400 i 150 liter i så fall ?![]()
Enligt dej funkar det ju ypperligt, och skulle tom funka i 75 liter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 51 gäster