Moderator: Redaktörer
dimitri skrev:Bernt,
trådskaparen ber Sladd om en åsikt huruvida en så pass tekniskt avancerad produkt (som på bilden) skulle dra ngn nytta av stenar, även om dessa skulle ha den påstådda effekten.
Han påstår således inte att Sladds företag har ngt med Shakti att göra. Han, genom sin fråga, ger kredit till de avbildade apparaterna i så motto att dessa är till den grad bra konstruerade att extra stenar eller fötter inte torde tillföra ngt - till just dessa apparater.
SÅ uppfattar jag frågan i första inlägget. Tyvärr tycker jag att vissa av de följande inläggen ger shaktianhängaran en legitim(?) ursäkt att inte gå in i svaromål med hänvisning till den raljerande tonen.
Men det är inte för sent att räta ut tråden.
dimitri skrev:Tyvärr tycker jag att vissa av de följande inläggen ger shaktianhängaran en legitim(?) ursäkt att inte gå in i svaromål...
dimitri skrev:Men det är inte för sent att räta ut tråden.
lasselite skrev:Om man bara kunde...
Bernt; har inte jag varit avstängd länge nog nu![]()
DHT skrev:Hur vore det om någon kunde posta om denna fråga på ett av de "andra" (och förmodligen i vilket fall som helst något mer sannolika för ett svar från den tilltänkta mottagaren av frågan) forumen?
lasselite skrev:Måndag.
Hela veckan?
DTH skrev:Som ljudmässigt relevanta områden med förbättringspotential kvarstår då bara fonogrammen, högtalarna och rumsakustiken vilket kan bli lite tunt ibland. Då kan det hända att man låter "objektivisten" (a.k.a. "moralisten", "konsumentupplysaren", "debattören") inom sig reagera mot vetenskapligt tveksamma produkter som marknadsförs och hyllas med obelagda påståenden.
subjektivisten skrev:Jag vill motsätta mig ordet OBJEKTIVIST. Även om jag kallar mig själv, skämtsamt nog, Subjektivisten, så anser jag att man inte kan vara objektiv när man lyssnar. Lyssnar man så är det ett subjektiv handling.
Sedan kan man ha olika former att tänkande, som gör att man försöker komma så nära objektiv som möjligt. Men att vara helt objektiv går inte när man lyssnar på hifi IMO.
subjektivisten skrev:Jag lyssnar med öronen, vad lyssnar du med?![]()
DTH skrev:När man lyssnar i blindtestsammanhang med syfte att fastställa OM man hör en skillnad UTAN att kvalitativt bedöma de eventuella skillnaderna handlar det i mitt tycke om en objektiv process. Man kan inte objektivt uttala sig om vad man föredrar, men man kan objektivt konstatera om man hör en skillnad eller inte. En förutsättning för denna objketivitet är dock att man inte VET vad man lyssnar på.
subjektivisten skrev:
Men om det vore en objektiv sanning, så borde ALLA kunna märka av det? Anser det är fortfarande är för mycket subjektivt för att det skall anses som helt objektivt.
DTH skrev: Det FINNS faktiskt en vetenskaplig förklaring...
DTH skrev:Debatten går ju alltid så att subjektivisten ("tweakaren") förkastar all vetenskaplig kunskap, systematik och metodik som irrelevant till den milda grad att ......... snip .....
phon skrev:Bara en liten fråga. Är det en vedertagen koppling, subjektivist = tweakare ?
I min värld kan en "tweakare" mycket väl vara objektiv, vetenskaplig, osv, eller snarare så ÄR han det i stor utsträckning.
Laila skrev:DTH skrev:
"Vad som definitivt för närvarande är en objektiv sanning är att INGEN hört skillnad på nätkablar eller stenar i en blindtest!"
Hur vet du det ?
/ Laila
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], lemmts och 27 gäster