Var kan man läsa om Tombs anläggning?
Detta är det närmaste jag hittar:
http://www.stereodome.com/sites/default/files/tomb_trailer720p.mp4

Moderator: Redaktörer
Var kan man läsa om Tombs anläggning?
oa51 skrev:Var kan man läsa om Tombs anläggning?
Detta är det närmaste jag hittar:
http://www.stereodome.com/sites/default/files/tomb_trailer720p.mp4
Alexi skrev:Ingen information från träffar, så som riktigt namn, adress, anläggning, foton etc. får publiceras publikt utan alla deltagares, framförallt värdarnas godkännande.
Läs sidorna 68-71nadifierad skrev:Alexi skrev:Ingen information från träffar, så som riktigt namn, adress, anläggning, foton etc. får publiceras publikt utan alla deltagares, framförallt värdarnas godkännande.
Jag förstår. Det hade bara varit kul att veta vad för prylar han tävlade med.
tobm skrev:Det kanske jag borde gjort redan till igår, men jag ville ju inte att Komorok skulle missa chansen att bli stormästare.
Det är inte marmor.Richard skrev:Undras om inte komoroks ständiga vinnande beror på de extremt stabila högtalarna som används ? ( marmor ) .
Bara en tanke.
Richard skrev:Undras om inte komoroks ständiga vinnande beror på de extremt stabila högtalarna som används ? ( marmor ) .
Bara en tanke.
tobm skrev:Igår bestod min anläggning av följande delar:
Marantz CD-50
Rotel RA-1060
Sonab OA-2212
Efter det spelades mest vinyl på en Denon DP-59L med Denon DL-103R-pickup genom ett Rotel RQ-970BX.
Så man måste alltså inte ha en speciellt påkostad anläggning för att kunna vara med och GÖK:a. För mig handlade gårdagen om att träffa trevliga människor, lyssna på musik och som bonus även diskutera hur man skulle kunna få bättre ljud.
Själva utmaningslyssnandet tyckte jag faktiskt var lite jobbigt. Jag brukar sällan lyssna efter anläggningens fel, jag brukar koncentrera mig på musiken. Nu har man tydligare hört bristerna, vilka jag tidigare lyckats förtränga ganska bra.
Och eftersom jag har en dotter på tre och ett halvt år har jag de senaste åren bara spelat musik under kvällstid på tämligen låg nivå, vilket maskerat bristerna ganska väl.
Funderar på att flytta ner översta raden med vinylskivor i källaren, vilket skulle förbättra situationen för högtalarna. Eventuellt blir det att jag plockar upp OA-51:orna från källaren och även kopplar in Holographic Pre 25, Rotel RB-1090-steget som inte var inkopplat igår och byter riaa till ett Sentec PP9.
Det kanske jag borde gjort redan till igår, men jag ville ju inte att Komorok skulle missa chansen att bli stormästare.
MagnusÖstberg skrev:Ah, dina rollade skapelser. Ja, de kunde ju inte ha en chans!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster