Nätverksspelare med fokus på musik

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2012-12-21 13:52

adzer skrev:Så bara för att itunes inte har stöd för flac så kan du inte köra osx?

Enligt mig så är itunes en av de sämsta spelarna på osx. Varför inte bara köra decibel. Eller varför inte plex/xbmc för den delen?

Det skrev jag faktiskt inte.. På ett sett så tycker jag iTunes har det allra mesta man kan önska sig av en spelare, den går att kontrollera med fjärr, med en ipad, från en annan dator.. Men den spelar inte flac och den är heller inte gjord för att spela från ett bibliotek den inte har kontroll över.

Hur är det med Decibel, hur hanterar den till exempel musik lagrad på en NAS? Hur hanterar den ett ständigt växande bibliotek? På vilka olika vis går den att fjärrstyra? Dynamiska spellistor?

Har även lekt en del med Plex men det är min slutsats att den är gjord för, och mest lämpad som, en filmspelare/server.

Jag är av den bestämda åsikten att media ska vara centralt lagrad, kunna vara åtkomlig över ett gemensamt protokoll, och att jag som användare väljer den tunnklient som utför önskat arbete på önskad punkt i hemmet. Därför handlar denna tråd om en tunnklient som har i uppdrag att spela musik över nätverket, som låter sig kontrolleras från en eller flera externa kontrollpunkter, och som inte kräver proprietära protokoll eller egen databashantering för att göra så. Dunes spelare är på detta vis ett föredöme när det kommer till film, Linns likaså när det gäller musik men ej när det gäller pris. Cambridge är av samma skäl det som verkar mest intressant för mig just nu.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2012-12-22 09:57

Cambridgespelarna np 30 och magic 6 verkar vara samma spelare, med olika dacar. Den billigare med samma dac som 2000:- modellen från cambridge, den dyrare , en dacmagic med kostsammare nätdel.

Det är inte alls säkert att den dyrare modellen låter bättre vid musiklyssning. Dacmagic som ren dac har inte fått jättebra lyssningsintryck och det kan hända att konstruktörerna med cambridgeprodukterna inte lyssnat tillräckligt vid utvecklandet. " over enginering " är vanligt. Mäter bra- låter teknik och inte musik.

Jag säger inte att det är så, utan att det kan vara så.

Därför tror jag det finns en risk att du blir besviken om du väntar dig samma ljudkvalitet som från linnspelarna eller för den delen naim. Här lyssnar man väldigt mycket och jämför olika alternativ vid utvecklandet, något som kostar pengar. Låter det bättre med en lödning mindre så kör man på det..

Av någon anledning så verkar det vara så att det ofta låter bättre om musiken streamas från appledatorer än från pc. Har ingen aning varför, men det verkar otroligt vanligt då man frågar studiofolk som jämfört. Jag har själv hört skillnaden en gång i studio.
Odogmatisk sekt- granskare

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2012-12-22 10:05

Harryup skrev:Har en Oppo-95 också men det känns som om den möjligen får stryk ljudmässigt.
JRiver går också att fjärrstyra.

Mvh/Harryup

Använder du squeezebox touch som spelare numera ? Låter macminin som nätverksplayer bättre än squeezeboxen vid långlyssning ?

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2012-12-22 10:10

Bill50x skrev:
Aerob skrev:Jag tror jag avstår Naim som du nämner av flera skäl... Den är för det första för dyr, sedan tycker jag handhavandet av Linns DS-spelare är mycket trevligare än Squeezebox och således så tycker jag förmodligen ännu sämre om nämnda Naim.

Jag är själv ute efter en ny "DS" och har bland annat funderat på en Linn Sneaky som ju kan fås begagnad för typ 6-7 tusen. Naim Unitiqute verkar också vara intressant, vad har du för negativa erfarenheter av den? Viktigt för mig är enkelt handhavande och med bra serverprogramvara.

/ B

Båda spelarna är intressanta, speciellt linnspelaren eftersom den som vanligt har ett lågt andrahandsvärde ( för lågt) .

Nätverkspelardelen i naimen verkar till dels vara samma som sitter i två andra engelska nätverkspelare. Det innebär att naim inte utvecklat själva kortet själva, troligen av kostnadskäl. Övriga delar i unitiqute är 100% naim.

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2012-12-22 11:24

Richard skrev:Av någon anledning så verkar det vara så att det ofta låter bättre om musiken streamas från appledatorer än från pc. Har ingen aning varför, men det verkar otroligt vanligt då man frågar studiofolk som jämfört. Jag har själv hört skillnaden en gång i studio.

Det var inte Mac eller PC du hörde skillnad på.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2012-12-22 11:54

pLudio skrev:
Richard skrev:Av någon anledning så verkar det vara så att det ofta låter bättre om musiken streamas från appledatorer än från pc. Har ingen aning varför, men det verkar otroligt vanligt då man frågar studiofolk som jämfört. Jag har själv hört skillnaden en gång i studio.

Det var inte Mac eller PC du hörde skillnad på.

Och din åsikt är att det är?

Min är att det antagligen KAN vara relaterat bla till störningar som de båda skickar ut via elnätet eller via nätverkskablar/analoga kablar till andra prylar - som i sin tur påverkar något annat negativt.
Min erarenhet är att "PC-prylar" rent generellt har dåliga nätdelar (så billigt som möjligt)
Kan det vara så att Apple har mindre dåliga nätdelar?
HDD skräpar ned på samma sätt, SSD är att föredra. Man slipper även vibrationerna.

Användarvisningsbild
30Hzbone

Inläggav 30Hzbone » 2012-12-22 12:01

Richard skrev:Cambridgespelarna np 30 och magic 6 verkar vara samma spelare, med olika dacar. Den billigare med samma dac som 2000:- modellen från cambridge,

Detta stämmer inte vad gäller typ av dac om du läser specarna hos Cambridge Audio.
Richard skrev:den dyrare , en dacmagic med kostsammare nätdel.

Stämmer inte heller, det är samma dac som i Dac Magic Plus.

Richard skrev:Det är inte alls säkert att den dyrare modellen låter bättre vid musiklyssning. Dacmagic som ren dac har inte fått jättebra lyssningsintryck och det kan hända att konstruktörerna med cambridgeprodukterna inte lyssnat tillräckligt vid utvecklandet. " over enginering " är vanligt. Mäter bra- låter teknik och inte musik.

Finns ju många Hi-Fi-blaskor som har en koppling till pris när det sätts betyg
men det uppskattas säkert av många om du hänvisar till recensioner som du sammanfattar som "inte fått jättebra lyssningsintryck"

Exempel på bra lyssningsintryck förmedlas också i HiFi-pressen:
DacMagic Plus fick ett mycket positivt omdöme i oktobernumret av hifi+

Cambridge Stream Magic 6:
"HIGHLY commended i hi-finews".
"Product of the year och best streamer £600-£1000 i WHAT HI*FI".

Men recensioner i tidningar tar vi väl alla med en nypa salt, bättre att lyssna själv.

Hemma i drift har jag DacMagic 100 och Stream Magic 6 och jag är mycket nöjd med dessa apparater.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2012-12-22 12:09

Richard skrev:
Harryup skrev:Har en Oppo-95 också men det känns som om den möjligen får stryk ljudmässigt.
JRiver går också att fjärrstyra.

Mvh/Harryup

Använder du squeezebox touch som spelare numera ? Låter macminin som nätverksplayer bättre än squeezeboxen vid långlyssning ?

Vet inte riktigt ännu vad som jag föredrar om det ens blir entydigt. Macminin gjorde mig intresserad dels därför jag har en och för att den kan spela 24/192 som jag hade några filer av. Men bra låter den.

Mvh/Harryup

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2012-12-22 12:44

En mycket intressant tråd detta. Tyvärr känns det fortfarande som en mjukvaruspelare kombinerat med macmini eller liknande kommer närmast det jag behöver.

Nu har jag verkligen ingen djuplodad kunskap om de hårdvaruspelare som finns där ute, men tycker samtliga verkar vara en tydlig begränsade i styrningen.

Det är en omöjlighet att hålla ordning på stora filbibliotek. Jag behöver mycket hjälp för att hitta det jag vill lyssna på, till exempel via taggar som jag tjatat en del. En lång lista artister med/utan skivomslag är i princip så dåligt det kan bli. Finns det någon som försöker komma bort från detta stela och egentligen helt omöjliga sätt att visa ett musikbibliotek på?

Det är som Spotify: Vet man inte vad man letar efter hittar men det inte heller.

Säg gärna att jag har fel, för jag vill hemskt gärna ha det i den här frågan. :)
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2012-12-22 13:03

Det handlar mest om hur kapabel server-mjukvaran är, det finns många som är ganska begränsade och någon som är väldigt flexibel. Med Twonky UPnP-server går det att skräddarsy navigationsträdet så att du kan leta dig igenom din samling via taggar på mer eller mindre obegränsat vis. Är man konsekvent med hur man taggar sin musik så hittar man fram på nolltid.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2012-12-22 13:12

Det låter onekligen mycket lovande. Men ointressant för dig då man måste ha tv:n igång för att få tillgång till alla funktioner? Det är jag nämligen inte heller intresserad av.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2012-12-22 14:05

Om servern kan DNLA så kan du ju pusha ut låten till MacMinin ifrån en iPad eller iPhone. Jag använder sällan Tv'n för att välja musik.
Dessutom finns det bra sätt att få upp Macminins skärm på iPaden också så Tv'n är absolut inget måste alls. Och det gäller vare sig du kör OSX eller Win8 på Macminin.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2012-12-22 14:54

sportbilsentusiasten skrev:
pLudio skrev:Det var inte Mac eller PC du hörde skillnad på.

Och din åsikt är att det är?

Jag vet inte varför du hörde skillnad.

Min erarenhet är att "PC-prylar" rent generellt har dåliga nätdelar (så billigt som möjligt)
Kan det vara så att Apple har mindre dåliga nätdelar?

Det finns säkert PC-datorer med sämre nätdelar men med PC har man även valet att välja bättre nätdelar. Apple ger dig inget val.

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2012-12-22 16:09

Jag gjorde häromdagen något av en checklista över vad jag vill ha i en streamande lösning. Den innehåller inte en del uppenbara saker såsom typ av nätverk och FLAC-stöd.

* ReplayGain? Ett absolut krav för min del.

* Ljudformat? Inget större problem men hur många spelar DSD (konverterar till PCM on-the-fly)? Och HDCD-avkodning är trevligt.

* Spelas monospår upp i två kanaler? Eller inte alls?

* Cue sheets? Embedded cue sheets? Embedded klarar jag mig utan.

* Upplösning? Jag är nöjd med 24/96 om det finns en bra resampler.

* Hur många låtar hanteras? Risk att man slår i taket som på Sonos?

* Gapless playback?

* Album art? Vad krävs?

* Parametrisk EQ med "notch" filter för att fixa basproblem i rummet? Vill jag helst inte vara utan.

* AirPlay? Inte viktigt för min del men trevligt för folk på besök.

* UPnP? DLNA? SMB?

* Zeroconf aka Bonjour aka Avahi?

* S/PDIF och/eller Toslink ut?

Ju mer jag funderar över det desto mer vill jag nog ha en server som fixar allt och streamar PCM till en dum klient (UPnP MediaRenderer?) som inte är mycket mer än en DAC med nätverk och kanske en volymkontroll.

Fast allt hänger ju på ett bra GUI...

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2012-12-22 17:54

pLudio skrev:Ju mer jag funderar över det desto mer vill jag nog ha en server som fixar allt och streamar PCM till en dum klient (UPnP MediaRenderer?) som inte är mycket mer än en DAC med nätverk och kanske en volymkontroll.

Fast allt hänger ju på ett bra GUI...

Jag har lagt ner en hel del tid på att fundera över det här med musik lagrad på hårddisk, samt prövat en hel del olika lösningar och även om jag inte har samma krav som du har på din lista så håller jag med dig fullständigt om din slutsats.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2012-12-22 23:12

Vore det inte hyfsat trevligt med bild också?
Jag börjar gilla Macminin med Win8 och JRiver ganska mycket.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
ivor-isobarik

Inläggav ivor-isobarik » 2012-12-23 02:29

Nu är jag nybörjare på "DS" och föredrar fortfarande LP12'a mot Linns bästa streamer. Dock kan jag inte sticka under stol med komforten med DS(när det funkar som det är tänkt,mer om det senare)är begärlig.

Mitt inlägg i debatten är att nätverksspelarnas prestanda starkt är beroende av hur stabilt och välkomponerat nätverk den har till sin tjänst.

I mitt fall så hade jag helt klart för kralliga grejor så funktionaliteten blev rent utav lidande. Jag har en WD MybookWorld på 2tb,en framlyssnad nätverkskabel och tidigare billigaste tänkbara 3G router samt en PC trådad i samma nätverk som jag skickade nyFLAC'ade filer från.

Det kassa med vekt nätverk ur mitt perspektiv,och jag har låga krav,är det sega bläddrandet när jag letade musik i Kinsky eller songbooken(kontrollpunkterna för linnspelarna med Apple)
Andra trista bieffekter var "gurglet" som la sordi över den annars rätt så okeja spotifyupplevelsen.

Jag gillar som bekant att leka med mitt enkla skrot,det är roligare att få billiga bitar att leverera än köpa sig dyra klotsar och ändå inte få ut allt mos. Därför så gav jag mig på de grejor som redan fanns i min ägo och laborerade lite,pluggade jag ut min rippardator så spelade min enkla Linn Sneaky DS sjukt mycket bättre. Nu är det inte aktuellt att isolera någon burk från nätet då min fru nyttjar maskinen i fråga till sina studier och behöver både nätet och skrivaren. Lösningen blev en trådlös dongel och nytt försök. Åjo,stremern spelar som förut och frun får lite sämre nätprestanda men större frihet och rippardatorn behöver ingen större fart för att skyffla nya låtar till NAS'en..

Nästa billiga lyft fick jag av min kompis Pekka,en netgear Switch från den bättre serien och främst farten i bläddrandet fick sig en boost men också det musikaliska. Sen så var vi på besök hos en Linnförsäljare i norrbotten,egentligen för att lyssna på hur bra linns Akuratesteg var mot mina gamla Klout som jag kånkat med mig,att Kloutarna rejält drog ner brallorna på de nya Linnstegen är en historia man kan ta någon annanstans men det jag mest reagerade över den gången(eftersom jag sedan tidigare vet vilken blaj Linns akurate steg är)var kabeljämförelsen som vi roade oss med.

Vi lirade en sjukt stökig punkplatta på en ny Klimax DS och en nätverkskabel som jag tror Sportis korat till bästa kabel på Sellei eller om det var Melodik,minns inte då jag bara fick det förklarat,sedan körde vi Takt & Tons favoritkabel och slutligen en kabel som vi norrlänningar gillar(och för en gångs skull inte avslöjar)

Skillnaden var för förmodligen den största jag hört på en kabel för överföringen av ettor och nollor. En kabel av dessa fick punkarna att framstå som svårt retarderade fyraåringar som inte visste vad de gjorde,kabel två förvandlade pojkarna till män med dålig koll över läget och tredje kabeln började jag misstänka att det var fuffens med i leken och halade upp min iphone för att styra DS'en själv då skillnaden var förjävligt stor.

Så,ska man få en streamer ens duglig att hantera så ska man till att börja med se till att nätverket är åtminstone okej. Du har skitmycket att hämta där och gissningsvis så funkar det även med enklare streamers(med tanke på hur min DS lyfte)

Jag har ännu inte tillbringat någon tid med att bygga NAS då jag först ska fila klart på min Klimax DS i LK lådan,men det sägs att den är sjukt viktig och att rätt komponerad så drar DS'en ut mer musik ur filerna än med sämre NAS,misstänker det handlar om skit som transporteras längs kablarna,alltså inte i den digitala domänen.

Blir nästa grej att göra,bygga en bra filskyfflare..
Drag èm in through the telephone

Make the customer a Linnie

Linn-music for life

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2012-12-23 11:26

Harryup skrev:Vore det inte hyfsat trevligt med bild också?
Jag börjar gilla Macminin med Win8 och JRiver ganska mycket.

mvh/Harryup

Jag hade ursprungligen den förhoppningen men gav till slut upp och inköpte en Dune H1 för videodelen. Tyvärr så verkar det svårt att finna en enhet som hanterar både film och musik på ett önskvärt vis. Även om jag ryggar tillbaka på tanken att behöva ha en dedicerad dator körandes windows för att kunna använda JRiver så blir jag ändå lite intresserad, du får gärna berätta lite hur du använder och upplever det.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2012-12-23 13:13

ivor-isobarik skrev:
Vi lirade en sjukt stökig punkplatta på en ny Klimax DS och en nätverkskabel som jag tror Sportis korat till bästa kabel på Sellei eller om det var Melodik,minns inte då jag bara fick det förklarat,sedan körde vi Takt & Tons favoritkabel och slutligen en kabel som vi norrlänningar gillar(och för en gångs skull inte avslöjar)

Skillnaden var för förmodligen den största jag hört på en kabel för överföringen av ettor och nollor. En kabel av dessa fick punkarna att framstå som svårt retarderade fyraåringar som inte visste vad de gjorde,kabel två förvandlade pojkarna till män med dålig koll över läget och tredje kabeln började jag misstänka att det var fuffens med i leken och halade upp min iphone för att styra DS'en själv då skillnaden var förjävligt stor.
.

det är samma kabel som det står om på båda siterna.
Kul att ni hörde skillnad, tyder på att resten av systemet är hyfsat bra installerat. vilken kabel tyckte ni var bäst och vad heter den?

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2012-12-23 13:26

Aerob skrev:Jag är av den bestämda åsikten att media ska vara centralt lagrad, kunna vara åtkomlig över ett gemensamt protokoll, och att jag som användare väljer den tunnklient som utför önskat arbete på önskad punkt i hemmet. Därför handlar denna tråd om en tunnklient som har i uppdrag att spela musik över nätverket, som låter sig kontrolleras från en eller flera externa kontrollpunkter, och som inte kräver proprietära protokoll eller egen databashantering för att göra så. Dunes spelare är på detta vis ett föredöme när det kommer till film, Linns likaså när det gäller musik men ej när det gäller pris. Cambridge är av samma skäl det som verkar mest intressant för mig just nu.

Ja, att välja produkter som låser in dig som konsument är ju heltokigt!!
Rippar därför i FLAC och kör musiken med produkter som stödjer UPnP.

Fast antar du menar med centralt lagrad, lagrad hemma lokalt och inte en molntjänst. Man vill ju ha koll på sin musik.

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2012-12-23 13:39

Aerob skrev:Jag är av den bestämda åsikten att media ska vara centralt lagrad, kunna vara åtkomlig över ett gemensamt protokoll, och att jag som användare väljer den tunnklient som utför önskat arbete på önskad punkt i hemmet. Därför handlar denna tråd om en tunnklient som har i uppdrag att spela musik över nätverket, som låter sig kontrolleras från en eller flera externa kontrollpunkter, och som inte kräver proprietära protokoll eller egen databashantering för att göra så. Dunes spelare är på detta vis ett föredöme när det kommer till film, Linns likaså när det gäller musik men ej när det gäller pris. Cambridge är av samma skäl det som verkar mest intressant för mig just nu.

Ja, att välja produkter som låser in dig som konsument är ju heltokigt!!
Rippar därför i FLAC och kör musiken med produkter som stödjer UPnP.

Fast antar du menar med centralt lagrad, lagrad hemma lokalt och inte en molntjänst. Man vill ju ha koll på sin musik.

Ja alltså, centralt lagrad i det lokala nätverk... :lol:

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2012-12-23 14:25

För er med nätverksproblem rekommenderar jag switchen HP 1810-8G som har port mirroring för analys och felsökning.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2012-12-23 16:30

ivor-isobarik skrev:

.

det är samma kabel som det står om på båda siterna.
Kul att ni hörde skillnad, tyder på att resten av systemet är hyfsat bra installerat. vilken kabel tyckte ni var bäst och vad heter den?

Sportis, du har helrätt där tex förstärkareinkopplingen med fel fas och högtalarna sporadiskt bara uppställda slumpmässigt effektivt förstör chansen att höra skillnad på överföringen av digitalsignalerna. Korrekt Installation är superviktigt .

Kanske därför nästan ingen på detta forum hör någon skillnad på någonting ? :wink:

Användarvisningsbild
genstruktur

Re: Nätverksspelare med fokus på musik

Inläggav genstruktur » 2016-01-24 12:36

Hej!

Jag skaffade en ny receiver förra året med Spotify Connect och upptäckte hur smidigt det var. Det är precis så jag vill att det skall fungera när man spelar olika filer i anläggningen. Jag vill inte behöva sätta på tv utan kunna styra allt från android-mobilen och har bra översikt via den.

Sista tiden har jag börjat fundera på att det kanske hade varit kul att kunna göra liknande med flac-filer. Vad finns det för alternativ som inte kostar skjortan?

Hittade Denon Heos vid en snabb googling, passar bra iofs eftersom jag har en Denon-receiver redan. I Heos kan man dessutom använda Tidal.
Verkar också som att Heos kan sätta på receivern när man startar Heos-appen på telefonen, precis som med Spotify Connect.
Någon som har något att säga om Heos?

Vad har ni får andra förslag?

/Genis
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2016-02-01 15:49

Plex+ Chromecast audio. ca 400kr..

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2016-02-01 16:43

Jo det är en idé iofs. Men då behöver man en NAS antar jag?

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2016-02-01 20:19

Nja.. NAS om du inte vill ha datorn på, men det ställer lite krav att NASen kan köra plex server också. Du måste ju lagra musiken någonstans, och det finns väl ingen HEOS maskin med både hårddisk och allt?
Går ju även att pusha direkt från telefonen till din Denon receiver antar jag. Det kan jag på min gamla 3313.
Men det blir smidigare om den bara får agera fjärrkontroll åt en server.

Användarvisningsbild
erimos

Inläggav erimos » 2016-02-01 21:25

Man kan ju köra som plex-server på nån molntjänst om man är lite full i fan.

Här är ett exempel:
https://bytesized-hosting.com/#appboxes

För övrigt undrar jag vad punkarna ovan tycker om farbröder som testar nätverkskablar?
"arguing with an engineer is like mudwrestling with a pig. after a few hours you start to realize that he actually likes it!"

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2016-02-01 21:46

Det där kan ju vara smutt!
Nån som testat?

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2016-02-03 10:17

Datorn vill jag inte behöva ha igång för att spela flac. Alltså den bärbara som jag har.
Vill att det skall fungerar liknande Spotify Connect fast med flac-filer.

Jag provade att ansluta en hårddisk i min router och den delade då ut den i nätverket. Det gick att spela upp genom min Denon 3100, men verkade vara instabilt att använda receivern så eftersom det strulade en del bara på den timmen jag provade. Kanske kan man köra det ihop med Chromecast? Är det Chromecast audio-varianten ni pratar om då? Jag äger den första varianten av Chromecast redan...

En idé iofs men det verkar vara en rätt hög månadskostnad?

Tanken angående HEOS var att ansluta en usb-hårddisk bara med flac. Men jag påstår inte alls att det är den bästa eller billigaste lösningen.

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd