adzer skrev:Så bara för att itunes inte har stöd för flac så kan du inte köra osx?
Enligt mig så är itunes en av de sämsta spelarna på osx. Varför inte bara köra decibel. Eller varför inte plex/xbmc för den delen?
Det skrev jag faktiskt inte.. På ett sett så tycker jag iTunes har det allra mesta man kan önska sig av en spelare, den går att kontrollera med fjärr, med en ipad, från en annan dator.. Men den spelar inte flac och den är heller inte gjord för att spela från ett bibliotek den inte har kontroll över.
Hur är det med Decibel, hur hanterar den till exempel musik lagrad på en NAS? Hur hanterar den ett ständigt växande bibliotek? På vilka olika vis går den att fjärrstyra? Dynamiska spellistor?
Har även lekt en del med Plex men det är min slutsats att den är gjord för, och mest lämpad som, en filmspelare/server.
Jag är av den bestämda åsikten att media ska vara centralt lagrad, kunna vara åtkomlig över ett gemensamt protokoll, och att jag som användare väljer den tunnklient som utför önskat arbete på önskad punkt i hemmet. Därför handlar denna tråd om en tunnklient som har i uppdrag att spela musik över nätverket, som låter sig kontrolleras från en eller flera externa kontrollpunkter, och som inte kräver proprietära protokoll eller egen databashantering för att göra så. Dunes spelare är på detta vis ett föredöme när det kommer till film, Linns likaså när det gäller musik men ej när det gäller pris. Cambridge är av samma skäl det som verkar mest intressant för mig just nu.