Men det fanns lite grejer i källarn jag har släpat upp:
Ett par s.k. Voighthorn drivet av en gammmal Sentec PA8
Hur det hemma hos dig, är ditt system partysäkert?
Moderator: Redaktörer
bensnake skrev:Allt kladd kommer man däremot inte undan. Vaniljglass under bord. Saft på golv. Fy fan.
bensnake skrev:Mina döttrar har inte riktigt åldern inne för dylika föräldrafria helger.
När småkusinerna kommer på besök däremot... Då låses dörren ner till bio-/hifi-rummet. Övriga högtalare och elektronik i huset är monterade på barnsäker höjd.
adzer skrev:bensnake skrev:Allt kladd kommer man däremot inte undan. Vaniljglass under bord. Saft på golv. Fy fan.
Barn. brrr
PerStromgren skrev:Du har nog varit ett själv...
adzer skrev:bensnake skrev:Allt kladd kommer man däremot inte undan. Vaniljglass under bord. Saft på golv. Fy fan.
Barn. brrr
bensnake skrev:Jag blir oerhört stressad redan några dagar innan släktträffarna. Medan de pågår, har jag hjärtklappning och är så adrenalinstinn att jag ser vad som kommer att hända redan innan det händer. Typ nu välter glaset. Jag har extremt svårt för dylika träffar. Att ha dyrbar hifi-utrustning inom räckhåll vore helt otänkbart.
adzer skrev:Ja jag har satt en spärr i receivern för hur högt det går att skruva upp volymen så oavsett vem som håller i fjärren så vet jag att högtalarna kommer överleva.
-Palle- skrev:adzer skrev:Ja jag har satt en spärr i receivern för hur högt det går att skruva upp volymen så oavsett vem som håller i fjärren så vet jag att högtalarna kommer överleva.
+1, har min inställd på 0dB.
Skitsmart lösning, förstår inte att inte fler tillverkare använder sig av den?
Dessutom så vet man ju att ifall volymenkontollen pajjar och skulle börja skena, eller om någon sätter sig på fjärren så blir dom bara vettskrämda!
-Palle- skrev:adzer skrev:Ja jag har satt en spärr i receivern för hur högt det går att skruva upp volymen så oavsett vem som håller i fjärren så vet jag att högtalarna kommer överleva.
+1, har min inställd på 0dB.
Skitsmart lösning, förstår inte att inte fler tillverkare använder sig av den?
Dessutom så vet man ju att ifall volymenkontollen pajjar och skulle börja skena, eller om någon sätter sig på fjärren så blir dom bara vettskrämda!
celef skrev:Barnen är det finaste vi har, jag blir illa berörd av denna tråd, mycket illa berörd
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster