Och vad är det som skiljer i så fall?
Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Här är en bildjämförelse:
piP med rundad kant på korg:
http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=326927.jpg
piPs med skarp kant på korg:
http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=227802.jpg
nadifierad skrev:Nu när jag vet vad jag ska titta efter, så ser jag skillnad.
paa skrev:piPs verkar ha någon sorts vävmaterial i membranet till basen, vilket inte piP har.
paa skrev:piPs verkar ha någon sorts vävmaterial i membranet till basen, vilket inte piP har.
Rydberg skrev:Korgen till piPs är av metall och den senaste versionen av baselementet har en vävd kon av något slag. Vidare har piPs en annan seriekondning till diskanten som kan ta mer spänning och ett motstånd skiljer också (1ohm i "s" och 2,2 ohm i vanliga).
Jag har byggt ihop och spelat in ett par piPs och ett par vanliga piP under de senaste månaderna. Jag upplever det som att piPs spelar nyktrare och renare men kanske även lite mindre homogent jämfört med vanliga piP som jag även uppfattar som lite livligare.
Rydberg skrev:Jag har byggt ihop och spelat in ett par piPs och ett par vanliga piP under de senaste månaderna. Jag upplever det som att piPs spelar nyktrare och renare men kanske även lite mindre homogent jämfört med vanliga piP som jag även uppfattar som lite livligare.
Ragnwald skrev:Icke-S kanske är lättare att spelain.![]()
Har enbart använt mig av S-element, både gamla och nya modellen, kan inte påstå att jag uppfattar någon skillnad mellan dessa.
MagnusÖstberg skrev:Det är klart det är skillnad på en vävd kon och en belagd polypropylenkon. Den förstnämda är mycket styvare och bryter inte upp med samma finess.
Nattlorden skrev:paa skrev:piPs verkar ha någon sorts vävmaterial i membranet till basen, vilket inte piP har.
Japp. Nästan så man funderar på att göra en rokad mellan sina surround back-a2 och sina gamla front piP...
adzer skrev:Där ser man. Vadan detta?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster