Moderator: Redaktörer
JaWolfie skrev:Hmm... Jag har några feta slutsteg, men att ställa dem på något altare är inget jag vill göra...
Snarare tvärtom vill jag gömma undan dem.
Är jag manlig då?
mx skrev:Jag har visserligen sett antydningar åt att han blivit linnist.
DVD-ai skrev:jag har haft i6, som är pi25 fast i topp variant![]()
och dom smiskar iP/iPs duktigt... alltså motsvarigheterna till piP och piPs.
i14 har dom dock inte en chans mot... fortfarande helt olika djur...
men i6 är "så pass kompetenta" att dom är riktigt jäkla bra och till ett väldigt mysigt pris![]()
missförstå mig rätt nu, iP/iPs - piP/piPs är jätte rolig i sin litenhet, men disstar för snabbt för att JAG ska kunna känna mig tillfreds med dom.
i6 kan jag kännja mig tillfreds med![]()
Det är jäkla bra högtalare och dessutom sjukt snygga i rätt ytbehandling![]()
Men jag slår ändå ett slag för pi60, om du har rådm plats och möjlighet så ÄR det bättre högtalare än pi25, och på punkter som medger expanderbarhet i framtiden utan att begränsningarna hamnar på tråkiga ställen (läs: diskanten!).
Men allt detta är ju beroende på hur dina spelvanor ser ut...
kanske i6 / pi25 inte kommer lämna ett spår av disst efter sig när du spelar ?
och pi60 är "overkill" ?
detta kan ingen annan svara på än du själv, som måste lyssna![]()
Eller så liter du på våra ord om vad VI tycker och hoppas på att det stämmer bra med hur du tycker
Då säger jag, även i denna tråden att du ska ha ett par pi60 och inte pi25![]()
Men det bara för att jag då vet att jag rekommenderar dig något som är helt fritt för expandering ett braaaa tag framöver utan att pi60 kommer behöva vara ett problem.
Nattlorden skrev:Fråga inte efter klangskillnader, alla Ino är voicade att låta lika. Det är lyssningsavstånd/spridning och volymkapacitet som skiljer.
Tesla skrev:Finns det någon i Stockholm som äger ett par pi25 och vill visa upp dem lite snabbt?Skulle uppskattas!
adzer skrev:Nattlorden skrev:Fråga inte efter klangskillnader, alla Ino är voicade att låta lika. Det är lyssningsavstånd/spridning och volymkapacitet som skiljer.
Håller helt med. Hos Ingvar är det mycket svårt att höra skillnad mellan lilla piP och pi60s på lägre ljudtryck.
Köp den högtalaren som passar dig vad gäller lyssningsavstånd/spridning och ljudtryckskapacitet.
adzer skrev:Nu bor jag inte i Stockholm, men om någon har vägarna förbi Karlstad så finns här både pi25 och i6 att lyssna på.
Tesla skrev:adzer skrev:Nu bor jag inte i Stockholm, men om någon har vägarna förbi Karlstad så finns här både pi25 och i6 att lyssna på.
Jaha ja, Karlstad är jag ju i med jämna mellanrum
Roligt är att Ino Audio-kunder verkar lika trevliga som högtalarna är att lyssna på
adzer skrev:Tesla skrev:adzer skrev:Nu bor jag inte i Stockholm, men om någon har vägarna förbi Karlstad så finns här både pi25 och i6 att lyssna på.
Jaha ja, Karlstad är jag ju i med jämna mellanrum
Roligt är att Ino Audio-kunder verkar lika trevliga som högtalarna är att lyssna på
Kanon bara att höra av sig. Finns flertalet andra Ino system här i varierande storlek så kan säkerligen ta en tur och lyssna på olika.
Ja visst. Bra ljud ger lugn och harmoni i själen
Tesla skrev:Känns ju som om absolut flest Ino-system borde finnas i Stockholm! Får se om någon nappar..
Tesla skrev:Finns det någon i Stockholm som äger ett par pi25 och vill visa upp dem lite snabbt?Skulle uppskattas!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster