Moderator: Redaktörer
bensnake skrev:Återstår den sista femtedelen som helt, eller nästan helt, slutat att betala för musik på grund av att de nyttjar Spotify.
phloam skrev:bensnake skrev:Återstår den sista femtedelen som helt, eller nästan helt, slutat att betala för musik på grund av att de nyttjar Spotify.
Fast har man Spotify utan reklam så betalar man ju för musiken...? Även om man inte köper lp/cd längre.
Kanske att man kan säga att Spotify och Youtube etc skapar ett större behov av att betala för musik (man vill köpa mer skivor, eller vill betala för musiktjänster, osv).
Edit: Sen undrar jag också hur många som köper låtar i Spotify?
Nibbler skrev:Använder inte spotify och har ingen lust att göra det heller.
Skivinköpen ligger därför som vanligt på 300 - 400 skivor per år.
Förutom att lyssna på musik så älskar jag att jaga skivor och där har spotify inget att komma med. Inget skoskav, inget lidande, inget krypande på skitiga golv utan istället en väl infisen soffa och en dator... nä själv är jag beredd att lida lite för det jag brinner för.
Strmbrg skrev:Även om man har reklamvarianten så betalar man ju för musiken.
Eller rättare sagt så betalas ju musiken man spisar även då.
Ens blotta närvaro som lyssnare är ju grunden till att reklamen finns där och finansierar musiken.
Sen att jag aldrig bryr mig om reklamen är ju en annan femma.
De får väl anstränga sig mer och göra sådan reklam som får mig att handla.
KarlXII skrev:Vill man vara riktigt snäll mot artisterna är det ju bara att låta Spotify radio stå och snurra dygnet runt. Man behöver ju inte ha ljudet på, men varje spelad minut kommer artisterna till godo.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster