Morgan skrev:Man ska aldrig, säger aldrig, "bara provmontera" hemmabyggen på precis det där stadiet, för då säger erfarenheten att de kommer se ut precis sådär i några år innan de får färg/fanér

(gammalt faktiskt-ordspråk)
Snyggt jobbat!
Har du utrustning så att du kan göra en vattenfallsplot i pseudo-ekofri miljö på ganska stark volym? Jag tycker nämligen det vore jätteroligt att se hur elementen uppför sig runt sin uppbrytning, och dessutom hur (om) det går att se tjirpet från luftläckage runt faspluggen. För det där är väl element med fasplugg, inte sant?
Mitt lyssningsrum är långt ifrån optimalt. Provade dock Tombstone med en kalibreringsmic från en gammal förstärkare igår, men det var svårt att få till det. Tycker att resultaten blev olika för varje repa.
tvett skrev:Om man bygger någon annans konstruktion så är det bäst att fixa finish innan någon som helst montering. Vid egna konstruktioner så får man vara beredd att sätta bandsågen i lådan efter första lyssningen istället.
Bra jobbat så långt, riv isär och ge oss något vackert att kolla på!
Jag lovar att försöka plåta lite mer och bättre.
Fredrik_b skrev:Spännande! Har ett par av dessa basar ligger och har funderat på detta bygget själv. Återkom gärna med med lyssningsintryck.
Känns tidigt att säga något ännu, då de är långt ifrån inspelade samt att jag matar dem med en gammal HK AVR 255. Min HK990 är inne på lagning så förhoppningsvis nästa vecka kan jag återkomma med lite intryck från mer ordentlig förstärkning. Dock tycker jag att det verkar grymt lovande. Spelade några låtar och switchade med mina Elac-golvare och i vissa fall är det faktiskt de nybyggda som drar det längre strået.