Hej!
Har lånat hem Behringers sprillans nya SUB hemma från Hifi-Punkten i Trollhättan för utvärdering och ett troligt köp till min son, som har B2031'or-monitorer. Jag har lyssnat på den ett tag och får säga att det är väldigt mycket för pengarna. Den låter inte lika rent som Velodynes DD-serie, men slår definitivt de flesta dubbelt så dyra subar på fingrarna. Detta vad gäller både renhet och djuphet.
Det som jag kan tänka mig att många kanske retar sig på, är att den saknar LP-filter justering och istället är satt fixerat till 85 Hz.
Man kan ju inte få allt för dryga 2000, men kanske kunderna gärna hade föredragit ställbar frekvens och betalat nån hundring mer.
Intressanta uppgifter i manualen är max spl 117dB@1 m. Inbyggd förstärkare på 360 Watt, med 0,3% THD vid 63 Hz.
Jag har inte provat den i olika positioner i rummet ännu, för att prova hur bra det går att genomföra intuning, men spontant tror jag inte den kommer vara mer problematisk än med någon annana bra sub.
Att uppgiven nedre frekvens är angiven till 32Hz, säger inte att den inte leverar bra djupbas. Rätt placerad kommer god respons ner mot 20 erhållas. För nära hörn får man cutta av djupbasresponsen med det inbyggda HP-filtret.
Istället har den bara placerats utan ljud i åtanke, förutom att porten givetvis får andas fritt, och jag har eq'at upp den med fn 8 parametriska EQ-band och resultatet är över förväntan bra, så jag kan varmt rekomendera produkten.

.
Tjingeling!