Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Discogs är begagnatmarknaden nummer ett. Dyrt för folk utomlands att köpa från Sverige, men lägger man sakerna där finns iaf möjligheten för dem att köpa också.
Köper från svenskar där ibland.
MorganM skrev:shifts skrev:Discogs är begagnatmarknaden nummer ett. Dyrt för folk utomlands att köpa från Sverige, men lägger man sakerna där finns iaf möjligheten för dem att köpa också.
Jag har köpt en del av folk från hela världen (med bra betyg).Och det har fungerat väldigt bra.Dock blir det ganska dyrt med frakten.Men vill man få tag på vissa skivor,utan att behöva vänta flera år på att hitta dom,så är discogs bra.
shifts skrev:MorganM skrev:shifts skrev:Discogs är begagnatmarknaden nummer ett. Dyrt för folk utomlands att köpa från Sverige, men lägger man sakerna där finns iaf möjligheten för dem att köpa också.
Jag har köpt en del av folk från hela världen (med bra betyg).Och det har fungerat väldigt bra.Dock blir det ganska dyrt med frakten.Men vill man få tag på vissa skivor,utan att behöva vänta flera år på att hitta dom,så är discogs bra.
Alltså, frakten för mig som köpare ser jag som ett litet problem. Det är när man som svensk ska sälja och skicka utomlands som Posten avgifter avskräcker köpare. Trodde TS kanske sökte en sida att sälja på, så ville nämna det.
Jag köper rätt mycket på Discogs och har bara positiva erfarenheter.
Suomela skrev:Registrera dig på Discogs. Skapa sedan, om du inte redan har det, ett PayPal-konto och du är klar att beställa.
/Suomela
Suomela skrev:Ok.
Vad gäller Discogs och andra begagnat-sajter är betalingsvillkor något som normalt ställs upp av varje enskild säljare.
Vanligast är nog PayPal, vilket även verkar föredras av säljare, men andra alternativ som Bank Transfer (BIC/SWIFT och IBAN) och Cash finns också.
Du får själv överväga vilken risk du vill ta om du inte kan använda Paypal.
Paypal är mycket smidigt.
/Suomela
i skrev:Förresten, är de USA-baserade ? Då kan jag ha problem då mitt kreditkort inte tycks fungera där.
i skrev:Suomela skrev:Ok.
Vad gäller Discogs och andra begagnat-sajter är betalingsvillkor något som normalt ställs upp av varje enskild säljare.
Vanligast är nog PayPal, vilket även verkar föredras av säljare, men andra alternativ som Bank Transfer (BIC/SWIFT och IBAN) och Cash finns också.
/Suomela
Ja, men de vill inte godkänna mitt kreditkort (de vill inte tala om varför).
Suomela skrev:i skrev:Suomela skrev:Ok.
/Suomela
Ja, men de vill inte godkänna mitt kreditkort (de vill inte tala om varför).
Antar då att du kan skapa ett konto hos Paypal men inte registrera ditt kort. Vad jag förstår behöver du inte registrera ett kort utan bara lägga upp ett konto till vilket du överför pengar 'manuellt' som det sedan dras betalningar från.
/Suomela
KarlXII skrev:i !
Vad trevligt.
Det var inte igår.
Eller det var det ju faktiskt om man ska vara noga fast det är det ju nästan ingen som är på faktiskt.se.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster