Flint, det är bara ett problem som jag ser det. Hur vet du att jag inte hör "det dära" som du pratar om? Du drar bara den personliga slutsatsen att det är så att jag inte hör skillnaderna mellan apparater som du pratar om, det är inget som jag skriver under på.Flint skrev:Martin
Det är nog så. Alla hör inte det här. Eller tänker på det. Så glöm det. Vissa av oss andra hör det och väljer grejer beroendet av det. Alla nöjda.
Jag skulle snarare säga att det beror på hur man drar sina slutsatser och vad man proricerar sina intryck på. Det är ju ganska uppenbart att man kan projicera sina intryck på helt olika saker trots att intrycken är snarlika. Du kanske väljer att projicera en viss typ av intryck på ljudskillnader mellan olika förstärkare av olika anledningar och jag väljer istället att projicera dem på dagsform och omständigheter vid lyssning, skillnader i tidigare erfarenheter om samma musik osv.
Att antyda att det är så enkelt att vi hör olika bra tycker jag inte stämmer riktigt när vi vet hur pass mycket som påverkar vilka slutsatser vi drar av våra lyssningintryck. Du kanske i själva verket hör exakt samma saker som jag flint, det kan vi inte veta något om.