Flint skrev:Om det är stort kan det ju vara Marit Pålssons som har förirrat sig.
Är det möjligtvis "Marit Paulsen" du menar ?
Eller vem är Marit Pålsson ?
(Hur vet du att det är stort f ö ?

Moderator: Redaktörer
i skrev:Flint skrev:Om det är stort kan det ju vara Marit Pålssons som har förirrat sig.
(Hur vet du att det är stort f ö ?)
Flint skrev:i skrev:Flint skrev:Om det är stort kan det ju vara Marit Pålssons som har förirrat sig.
(Hur vet du att det är stort f ö ?)
Aj då, felstavat. Jag slog upp det på nätet men då var det tydligen stavfelat även där.
Angående storleken så är det en empiriskt grundad misstanke.
Äldre damer som pratar potatis brukar ha större sittyta än slimmade sångerskor i rampljuset, men närmare efterforskning är icke utförd.
i skrev:Åh, jag tänkte du hade personlig erfarenhet...
Flint skrev:i skrev:Åh, jag tänkte du hade personlig erfarenhet...
Tyvärr. Men visst är hon läcker. Marit alltså. Som en nyplockad färskpotatis till midsommar. Direkt uppstigen ur landet.
Bill50x skrev:Flint skrev:i skrev:Åh, jag tänkte du hade personlig erfarenhet...
Tyvärr. Men visst är hon läcker. Marit alltså. Som en nyplockad färskpotatis till midsommar. Direkt uppstigen ur landet.
Eh, va? Mår du dåligt lille vän![]()
/ B
Flint skrev:Bill50x skrev:Flint skrev:i skrev:Åh, jag tänkte du hade personlig erfarenhet...
Eh, va? Mår du dåligt lille vän![]()
/ B
Kan man lugnt säja. Åldersfixering.
Jax skrev:Flint skrev:Bill50x skrev:Jag är också åldersfixerad, men vid de yngre![]()
/ B
Får dom ha uppnått körkortsåldern så att dom kan skjutsa dig när yrsla sätter in?
Allt under 40 är lammkött ju
Jax skrev:Flint skrev:Bill50x skrev:Jag är också åldersfixerad, men vid de yngre![]()
/ B
Får dom ha uppnått körkortsåldern så att dom kan skjutsa dig när yrsla sätter in?
Allt under 40 är lammkött ju
Harryup skrev:Almen jo det är klart, men kanske skall vara lite tydligare.
Menar om det finns en viss rumsklang redan i kombinationen 2 driver högtalarna som i säg är då ett tillägg dvs färgning. Vi föreställer oss minimalt.
Det kommer ju alltid att höras även om 1 saknar möjlighet att återge det. Alltså borde fallet vara att för att en F/E-lyssning skall fungera så måste anläggningen testen görs i vara helt ofärgad och inte som hävdats att nästan vad som helst duger.
Nattlorden skrev:Harryup skrev:Almen jo det är klart, men kanske skall vara lite tydligare.
Menar om det finns en viss rumsklang redan i kombinationen 2 driver högtalarna som i säg är då ett tillägg dvs färgning. Vi föreställer oss minimalt.
Det kommer ju alltid att höras även om 1 saknar möjlighet att återge det. Alltså borde fallet vara att för att en F/E-lyssning skall fungera så måste anläggningen testen görs i vara helt ofärgad och inte som hävdats att nästan vad som helst duger.
Nej, det är bara skillnader du lyssnar efter, så även om (2) färgar i båda fallen spelar ju ingen roll. (du lyssnar ju inte efter en subjektivt god återgivning, utan letar bara efter om det blir skillnad när man petar in (1) i kedjan!)
Flint skrev:Bill50x skrev:Jag är också åldersfixerad, men vid de yngre![]()
/ B
Harryup skrev:Lite tydligare ändå.
Den första har ett fel i en viss riktning, typ en aning för "lite" av rymd,
en som driver högtalaren har en färgning åt andra hållet, för mycket rymd.
Det lilla som nr 1 drar av täcks av tillskottet på nr 2.
Säg nr 1 är en transistorapparat, nr 2 är en rörapparat (enligt alla fördommar). Skulle man kunna höra att 1:an saknar något om 2:an har för mycket. Bara som ett exempel, Helge.
Almen skrev:Flint: Ärligt talat nej, inte förstärkare isolerat, däremot kompletta anläggningar, CD-spelare och (faktiskt) signalkabel. Men jag betvivlar inte att förstärkare också kan påverka känslan av rymd.
Almen skrev:Jag får känslan av, att om det är förmågan till stora transienter/strömpulser som avgör om en förstärkare har "rytm", så är det förmågan till små transienter som ger "rymd".Helt amatörmässigt spekulerat, givetvis.
"rytm" och "rymd" är för övrigt bedrägligt lika varandra som ord. Har inte alls med saken att göra, men...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster