Gratis tweaks till alla :)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-08-25 18:46

Se där, ett litet flammande bete.
Vem är korkad nog att nappa?
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
HK430

Inläggav HK430 » 2013-08-25 18:50

Objektivisten skrev:
MagnusÖstberg skrev:Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?

Om man är musikintresserad och vill ha bättre ljud hemma och ha kul med sina fonogram, så skulle jag nog rekommendera en vän ett tweak från Coconut Audio snarare än att t ex ge sig på 'Ino-spåret'.

grr, grr, morr, morr
basmoduler, akustik, dämpfötter, vågfrontscentrum, wääh

:roll:

Jag TYCKER(!) att 'tweaks' är en kul grej, om man vill ha lite feelgood. Om man inte tycker att återgivningen är bra hemma ska man givetvis lägga sina pengar på det innan man köper tweaks. Captain obvious to the rescue

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-25 19:11

Patrick82 skrev:
genstruktur skrev:
Patrick82 skrev:
genstruktur skrev:
Har placerat min Alien Lake här, jag tycker inte den fungerar. Vad gör jag för fel patrik82?

Prova att sätta den på en platt yta.

Okej, men den ligger faktiskt på den plana ytan längst ut på min Denon 2808. Men jag skall prova att flytta runt den tycker du, alternativt prova på andra delar i maskinparken? Fungerar den på högtalare?

Edit: Jag skall se en film nu, skall se om svärtan och bilden blivit bättre, innan har jag bara testat med ljud. Återkommer!

Ja, du kan prova flytta runt den. Ovanför analoga uttag, strömintag etc. På högtalare fungerar den utmärkt.

Kör den på slutsteget nu, tycker svärtan i musiken har stegrats.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-08-25 19:48

MagnusÖstberg skrev:Så, nu har nu haft era prylar ett tag.

Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?

Tänk nu på var ni lägger lojaliteten i era inlägg.

Nä varken eller, men jag tror(iaf hoppas) att hemsidan inte säljer dessa produkter på riktigt. Skoj läsning och bra engagemang av Patrik.

Användarvisningsbild
mangrove

Inläggav mangrove » 2013-08-25 21:13

Postar i en episk tråd. Jag har suttit fånleende i sex sidor nu och nyss tror jag det kom lite lyckodregel. Jag smorde in förstärkaren med det för mer lyckokänsla i musiken, men den är ju redan klass D(regel) så skillnaden var liten.

Jag skulle ABSOLUT ha en sån här pryl framme, främst för att jävlas med mina vänner. Jag kan även se detta som en alldeles fantastisk present till vem som helst som är ljudintresserad. Potentialen är enorm.

I vilket fall så måste jag säga att epitetet "Glädjespridare" är på pricken! Långt utöver vad som är rimligt! Heja heja heja! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-25 21:22

Objektivisten skrev:Jag har experimenterat med min VibraDome Iris ganska seriöst i helgen. På rörförstärkaren gör den sitt jobb med råge, det blir tydligt 'bättre' i diskanten med mer detaljer, luft och transparens. Samtidigt upplever jag att basen blir lite lidande. Denna effekt uppnås bara med VibraDome placerad över volymkontrollen, dock inte över balanskontrollen eller på transformator? På Naim-förstärkaren hör jag däremot ingen skillnad? Riktigt surrealistiskt. :)

Det är rätt det du hör. Iris var gjord till att förbättra diskanten med mer luft och transparens, men den ger ingen förbättring i basen. För att få mer bas behöver man något större. VibraDome, snäckor och Hanger kan inte ge mer bas för att dom väger för lite. Dom minsta VibraPortal modellerna ger lite värme och textur i basen. Dom största VibraPortal modellerna ger större bas med mer oomph.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
forzell

Inläggav forzell » 2013-08-26 10:09

Vill bara tacka Patrik för tweaksen jag fick. Har inte riktigt haft tid att utvärdera dem än . Men jag hoppas på att tweaksen ska sända mig till Hifi Nirvana :)

Användarvisningsbild
misanplass
Skivborsten

Inläggav misanplass » 2013-08-26 12:32

Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?

Jag är uppriktigt glad för mina tweaks. Inte för att jag tror på hifi-nirvana genom tweaks utan att få vara en del av av Patrick82s projekt. Jag rekommenderar alla som uppskattar konst och ironi att införskaffa tweaks från Patrick82. Patrick82, hifins Marcel Duchamp. :)
Spitzenklasse! (Stock, Aitken & Waterman) - https://www.youtube.com/watch?v=tto_nmsND_o

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-08-26 12:38

misanplass skrev:

Jag är uppriktigt glad för mina tweaks. Inte för att jag tror på hifi-nirvana genom tweaks utan att få vara en del av av Patrick82s projekt. Jag rekommenderar fler att inskaffa tweaks från Patrick82 om man uppskattar konst och ironi. Patrick82, hifins Marcel Duchamp. :)

Jag är också uppriktigt glad över att ha fått dom sakerna jag fått !
Jag tycker det är vansinnigt roligt och kommer garantera att använda dom länge framöver.
Jag personligen tror inte på deras fungtion tekniskt!
Men det är helt obetydligt för jag tycker att det är en vansinnigt rolig grej och bara själva glädjen av att ha fått dom och att ha dom gör att det kommer att låta bättre när dom används.
Feelgood är en av dom starkaste tweaken !

Och det är massor med feelgood i detta och så sjukt kul :)

Så jag förstår er som är skeptiska!
men försök att se på detta med lite andra ögon och le åt det roliga och härliga :D
DÅ fungerar dom, helt enkelt som glädjespridare då det är en sådan rolig sak :) och glädje gör att det låter bättre ;)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2013-08-26 13:04

Amen vad faaan..

Vilken grym tråd och just nu så är jag INTE så nöjd med att bo på andra sidan jordklotet.

Jag saknar bas i mitt vardagsrum..

Mer kropp i ljudet hade inte skadat..

Jaja skit samma..

Patrik82 är en hjälte..

/Danne

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-26 16:39

Fostex skrev:Då sticker jag ut hakan och meddelar att jag inte hör någon skillnad what so ever.
Groundhanger och Vibraportal på receivern, samma låt, samma volym, ingen skillnad.
Har även gjort några försök att höra skillnad när jag sitter i soffan och blundar och en bekant lyfter dit / tar bort prylarna (utan min vetskap om när).

Men den ser rätt fin ut, vibraportalen. :)

Med GroundHanger blir det en viss fördröjning när man tar bort den. Om den har silver så blir fördröjningen längre.
När man kopplar in den rengör den brus från anläggningen, när man kopplar bort den är anläggningen fortfarande ren under ett par minuter. Det bildas hela tiden nytt brus när anläggningen är på. När man testar GroundHanger skall man vänta några minuter varje gång man sätter på och tar av den.

Andra tweaks har inte denna fördröjning.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2013-08-26 18:20

DVD-ai skrev:men försök att se på detta med lite andra ögon och le åt det roliga och härliga :D
DÅ fungerar dom, helt enkelt som glädjespridare då det är en sådan rolig sak :) och glädje gör att det låter bättre ;)

Precis! Jag har inte beställt något (och ännu mindre erhållit något), men blir ändå glad och tycker till och med att det låter litet bättre här hemma. :D

Hälsn. Michael

Användarvisningsbild
Mordiiax

Inläggav Mordiiax » 2013-08-26 18:52

Tycker helt klart att den här filmen på Patricks youtubekanal kan appliceras på vissa här ;P
http://www.youtube.com/watch?v=SUynbO41ZG0

Jag tycker det vore skitroligt att få något av Patricks tweaks hem i brevlådan som utsmyckning och samtalsämne. Bara tänk när man har lite demo hemma och polarna undrar vad det är som ligger på högtalarna eller stegen och man börjar förklara vem den här killen är, visar sidan och youtubekanalen. Garanterat en partyhöjare!

Användarvisningsbild
Maccis

Inläggav Maccis » 2013-08-26 19:26

Idag kom mina fina gåvor:

Bild

Tackar å det ödmjukaste!!

Men.....vart placerar jag dem ultimat?

Min anläggning består av:

1 st tuner
1 st CD-splelare
1 st försteg
1 st slutsteg

Tex delfinen, skall den ligga på CD, slutsteg eller försteg.......?

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-26 19:35

mikro skrev:Har inget emot glädjespridare och att folk blir glada av att smycka sin tillvaro. Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.

Jag har skickat min 10000 dollar GroundHanger till två personer, båda ville behålla den.

1) Till en kund med 1 års avbetalning. Han kunde skicka den tillbaka närsomhelst men valde att behålla den.

2) Till Clement Perry på Stereo Times Magazine, jag sa till honom att jag vill ha tillbaka den efter recensionen, han bröt löftet och vägrade skicka tillbaka den och tvingade på mig 18 månaders annonsering i stället. Medan min annons var uppe i 18 månader sålde jag för 0 kr från min hemsida. Jag kände mig lurad.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-26 19:42

Maccis skrev:Idag kom mina fina gåvor:

Bild

Tackar å det ödmjukaste!!

Men.....vart placerar jag dem ultimat?

Min anläggning består av:

1 st tuner
1 st CD-splelare
1 st försteg
1 st slutsteg

Tex delfinen, skall den ligga på CD, slutsteg eller försteg.......?

Prova denna kombination:

Delfinen skall ligga på CD spelaren.
Den svarta Noise Terminator skall kopplas in i slutsteget.
Silver Plug skall kopplas in i CD spelaren.
Forest Hanger skall hängas från RCA, varsomhelst.

Användarvisningsbild
Maccis

Inläggav Maccis » 2013-08-26 20:04

mikro skrev:
Patrick82 skrev:
mikro skrev:Har inget emot glädjespridare och att folk blir glada av att smycka sin tillvaro. Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.

Jag har skickat min 10000 dollar GroundHanger till två personer, båda ville behålla den.

1) Till en kund med 1 års avbetalning. Han kunde skicka den tillbaka närsomhelst men valde att behålla den.

2) Till Clement Perry på Stereo Times Magazine, jag sa till honom att jag vill ha tillbaka den efter recensionen, han bröt löftet och vägrade skicka tillbaka den och tvingade på mig 18 månaders annonsering i stället. Medan min annons var uppe i 18 månader sålde jag för 0 kr från min hemsida. Jag kände mig lurad.

Du anger att du tillverkar åt coconut audio och att din fru äger firman. Ändå skriver du att du säljer och använder pengarna själv, hur går det ihop? Det låter som att du har ett större engagemang i firman än du anger.

Har du någon länk till den recension i stereotimes du nämner som clement perry skrivit?

Lägg av nu!!
Gör som vi andra, ta det med gott humör och en klackspark!

Han sprider glädje som få och det är väl ändå det som är viktigt i denna tråd!

@Patrik: Tack för tipsen, skall testas inom kort.

Donation kommer erhållas på minimum portot.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-08-26 20:07

mikro skrev:Det är ok att svindla och/fabulera så länge det inte handlar om cancermediciner?

Är det verkligen "svindla" och "fabulera" det är frågan om?

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-26 20:18

mikro skrev:
Patrick82 skrev:

Du anger att du tillverkar åt coconut audio och att din fru äger firman. Ändå skriver du att du säljer och använder pengarna själv, hur går det ihop? Det låter som att du har ett större engagemang i firman än du anger.

Har du någon länk till den recension i stereotimes du nämner som clement perry skrivit?

Clement Perry ångrade sig att publicera recensionen. Han sa att han hade kastat bort recensionen för att han inte gillade när jag bad honom skicka tillbaka min GroundHanger. Han kastade bort en recension skriven av Mike Girardi också (en billigare GroundHanger som skulle bli årets tweak). Det verkar som att ingen får säga emot "bossen". Det är han som bestämmer.

Jag har inte skrivit att jag använder pengarna själv. Jag har alltid jobbat gratis. Om man gillar sitt jobb har man inga problem att jobba gratis. Om jag hade jobbat lika hårt i McDonalds hade jag varit miljonär nu. Jag är fattig på pengar men rik på tweaks :)
Coconut-Audio har gått på minus varje år sen den startade. Jag har inga planer på att det ska gå på plus, vad skulle jag göra med pengarna ändå? Det enda jag gillar är att bygga tweaks och dela med mig.

Nu ska jag till posten och skicka en kasse brev :)

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2013-08-26 20:26

Vart köper du dina kabelstrumpor ifrån? Dom är superfina! Ska klä alla mina kablar med sådana.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-26 21:04

Alexi skrev:Vart köper du dina kabelstrumpor ifrån? Dom är superfina! Ska klä alla mina kablar med sådana.

Här köper jag dom: http://www.ebay.com/itm/3-4-BRAIDED-EXP ... 0689963725

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-08-26 22:24

Jag tror och hoppas att mikro fattat galoppen nu.

Skeptikerna i tråden, de som är ängsliga att hifi-entusiaster på faktiskt.se ska få för sig att sätta sin privatekonomi på spel för att köpa tweaks, kan gärna öppna en egen tråd för mer kritisk granskning av sådana fenomen.
I den här tråden tycker jag att vi kör vidare i, pja, glädjens spår.

Var sak på sin plats.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-08-26 22:27

Patrick82 skrev:Jag sitter här sjuk och febrig, men när jag lyssnar på tweaks går allt ont bort :) Det är som att åka upp i himlen och stanna där tills man blir frisk igen.

Inte bara ruggigt välljud utan även healing alltså? :o
Tweaks till folket!!

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-08-27 00:47

I den här tråden diskuterar vi Patrik82:s utskick med avseende på just utskicket och gåvorna.

Tweaks i allmänhet och kanske Patrik82s produkter i synnerhet med avseende på produkternas funktionalitet och prisvärdhet diskuterar vi vidare i en därtill avsedd tråd:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 16#1552116

Jag har flyttat diverse inlägg dit.

/K12

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-08-27 12:51

Nu har avin kommit :D
Kudos Patrick82!

Så idag hämtas paketet ut. Kan knappt bärga mig.
Helt klart påverkar dom på distans, mitt slutsteg fick hicka och blåste en säkring i ren glädje när den förstod att tweaksen faktiskt var på väg :wink:

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2013-08-28 10:31

genialiskt eller genitaliskt? 8) dessa hangers..
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
StefanL

Inläggav StefanL » 2013-08-28 10:59

mrGaskill skrev:genialiskt eller genitaliskt? 8) dessa hangers..

Vem blir först att testa 8O
Snabler och grobianer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-28 12:16

StefanL skrev:
mrGaskill skrev:genialiskt eller genitaliskt? 8) dessa hangers..

Vem blir först att testa 8O

Det kanske redan är testat, men vem vill stå (!) för det och visa bilder på faktiskt *s*
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2013-08-28 14:44

Finns det någon tweak kvar? Jag vill ha en till min benchmarc-dac! 8O
Existensialismen är död

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-28 15:05

PojkenMedTur skrev:Finns det någon tweak kvar? Jag vill ha en till min benchmarc-dac! 8O

Det finns många kvar.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi