Jag måste tyvärr lämna återbud till ikväll då 17- åriga dottern behöver hjälp med att plugga inför morgondagens matteprov.........
Ha en fin kväll så ses vi den 12/10!

Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Kanske vi inte gör några ändringar alls utan fokuserar mer på god mat och öl.
Göken flyga vidare? Det finns inga krav i reglerna om att kunna ta emot observatörer?2-ch skrev:Alexi skrev:Kanske vi inte gör några ändringar alls utan fokuserar mer på god mat och öl.
Nej nej.
Det har vi provat tidigare, det blir bra men dåligt på en och samma gång![]()
Däremot är det jag skrev tidigare, om hur GÖKen ska kunna flyga vidare en tanke ni gärna får dryfta.
En väg att gå är kanske att kravet om att närvara som observatör kan lättas upp.
Många har knappt plats för juryn, än mindre för observatörer som dessutom får den sämsta platsen alternativt till och med fått stå väntandes utanför.
Att medverka vid en eftergök borde rimligtvis räcka.
Det är i alla fall min åsikt.
Alexi skrev:Göken flyga vidare? Det finns inga krav i reglerna om att kunna ta emot observatörer?
KarlXII skrev:Kom ni på något bra igår?
Alexi skrev:Vi beslutade även att lämna en öppen inbjudan till alla medlemmar i UppGöK som även vill bli medlemmar hos oss. Denna inbjudan är öppen/tillgänglig fram till årskiftet.
Då får du vara beredd med handsken på efterGöK.vr6jos skrev:Alexi skrev:Vi beslutade även att lämna en öppen inbjudan till alla medlemmar i UppGöK som även vill bli medlemmar hos oss. Denna inbjudan är öppen/tillgänglig fram till årskiftet.
Ja, vill vara mä!!!!
Tycker att vi kan lägga ned UppGök. Är väldigt svalt intresse där tyvärr...
Jag kanske kan utmana vinnaren i er nästa drabbning istället istället ?
3 § b ) Låtlistan ska sammanställas av samtliga jurydeltagare under battle, varje jurydeltagare skall (obligatoriskt!) ha med sig varsin låt om max 3 minuter/jurydeltagare (om låten är längre kommer den tonas ner/stängas av efter 3 minuter). Kombatanterna får utrymme för egen musik om max 15 minuter/kombatant.
oa51 skrev:3 § b ) Låtlistan ska sammanställas av samtliga jurydeltagare under battle, varje jurydeltagare skall (obligatoriskt!) ha med sig varsin låt om max 3 minuter/jurydeltagare (om låten är längre kommer den tonas ner/stängas av efter 3 minuter). Kombatanterna får utrymme för egen musik om max 15 minuter/kombatant.
Låter bra men kunde ni inte ha ändrat det efter att jag battlatNu blir det ju ännu mer nervöst....
vr6jos skrev:Alexi skrev:Vi beslutade även att lämna en öppen inbjudan till alla medlemmar i UppGöK som även vill bli medlemmar hos oss. Denna inbjudan är öppen/tillgänglig fram till årskiftet.
Ja, vill vara mä!!!!
blixten_no1 skrev:oa51 skrev:3 § b ) Låtlistan ska sammanställas av samtliga jurydeltagare under battle, varje jurydeltagare skall (obligatoriskt!) ha med sig varsin låt om max 3 minuter/jurydeltagare (om låten är längre kommer den tonas ner/stängas av efter 3 minuter). Kombatanterna får utrymme för egen musik om max 15 minuter/kombatant.
Låter bra men kunde ni inte ha ändrat det efter att jag battlatNu blir det ju ännu mer nervöst....
Kommer det där inte bli vääldigt segdraget?
Jag tycker ju redan i dag att det är för "långt" tävlingsmoment, men så går det
om man har nått annat för sig när det är möte
-Palle- skrev:vr6jos skrev:Alexi skrev:Vi beslutade även att lämna en öppen inbjudan till alla medlemmar i UppGöK som även vill bli medlemmar hos oss. Denna inbjudan är öppen/tillgänglig fram till årskiftet.
Ja, vill vara mä!!!!
Jag määää!!!
KarlXII skrev:Se där ja, det blev ju ganska bra till slut.
Apropå lyssningen - talade ni något om formatet som juryns egna låtar ska levereras och spelas på?
Komorok skrev:KarlXII skrev:Se där ja, det blev ju ganska bra till slut.
Apropå lyssningen - talade ni något om formatet som juryns egna låtar ska levereras och spelas på?
Japp. Det gäller samma regler som för de tävlande. Båda ska godkänna formatet. CD är alltid godkänt och måste accepteras.
Edit... fast egentlien är det bäst att vi väntar på Alexi...![]()
Jag är lite för ivrig. Ovanligt
KarlXII skrev:Komorok skrev:KarlXII skrev:Se där ja, det blev ju ganska bra till slut.
Japp. Det gäller samma regler som för de tävlande. Båda ska godkänna formatet. CD är alltid godkänt och måste accepteras.
Edit... fast egentlien är det bäst att vi väntar på Alexi...![]()
Jag är lite för ivrig. Ovanligt
Paragraferna är på plats i rotposten.
Jag funderade på den också, men kom fram till att den inte behöver ändras eftersom den egentligen bara säger att även jurryns låtar ska i förväg presenteras för kombatanterna om man inte kommit överens om annat.2-ch skrev:Kul att ni kom fram till några förändringar av regelverket. Det ska ju vara levande.
Men jag ser en konflikt mellan punkt b och c som borde putsas till.
Eller är inte juryns låtval att betraktas som referensmateriel?
b ) Låtlistan ska sammanställas av samtliga jurydeltagare under battle, varje jurydeltagare skall (obligatoriskt!) ha med sig varsin låt om max 3 minuter/jurydeltagare (om låten är längre kommer den tonas ner/stängas av efter 3 minuter). Kombatanterna får utrymme för egen musik om max 15 minuter/kombatant.
c ) Musik som avses vara referensmaterial under själva utmaningen skall presenteras för kombattanterna enligt överenskommelse före tävling och kan lämnas ut till övriga om kombattanterna gemensamt så önskar.
Alexi skrev:Jag funderade på den också, men kom fram till att den inte behöver ändras eftersom den egentligen bara säger att även jurryns låtar ska i förväg presenteras för kombatanterna om man inte kommit överens om annat.2-ch skrev:b ) Låtlistan ska sammanställas av samtliga jurydeltagare [s]under battle[/s]
c ) Musik som avses vara referensmaterial under själva utmaningen skall presenteras för kombattanterna enligt överenskommelse före tävling
Men nu ser jag att jag även skrev in "under battle", den delen skulle inte stå med... vi stryker de två orden.
b ) Varje jurydeltagare skall (obligatoriskt!) ha med sig varsin låt om max 3 minuter/jurydeltagare (om låten är längre kommer den tonas ner/stängas av efter 3 minuter). Kombatanterna får utrymme för egen musik om max 15 minuter/kombatant. Samtliga låtar ska presenterats för kombatanterna i god tid innan battle och kan lämnas ut till övriga om inget annat överenskommits.
Alexi skrev:
- Kod: Markera allt
b ) Varje jurydeltagare skall (obligatoriskt!) ha med sig varsin låt om max 3 minuter/jurydeltagare (om låten är längre kommer den tonas ner/stängas av efter 3 minuter). Kombatanterna får utrymme för egen musik om max 15 minuter/kombatant. Samtliga låtar ska presenterats för kombatanterna i god tid innan battle och kan lämnas ut till övriga om inget annat överenskommits.
Vi slår alltså ihop B och C för att det inte ska bli några missförstånd om vilka låtar det gäller.
Alexi skrev:Nu är regelverket uppdaterat.
Liten ändring i Kap 2. 1§, Spotify etc. ok
Kap 2. 3§ b) helt omskriven.
Kap 2. 5§ a) Kombatanter får rösta.
Vi beslutade även att lämna en öppen inbjudan till alla medlemmar i UppGöK som även vill bli medlemmar hos oss. Denna inbjudan är öppen/tillgänglig fram till årskiftet.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 19 gäster