Billboardlistan från 1961:
http://en.wikipedia.org/wiki/Billboard_Year-End_Hot_100_singles_of_1961
Spotifylistan: http://open.spotify.com/user/mrkitten/playlist/3JBZnolUGOi89DOK0B5AWI

Moderator: Redaktörer

Alexi skrev:Själv röstar jag för Stand By Me - Ben E. King.
PekkaJohansson skrev:1961 var ett betydligt svagare år än 1960, slår det mig när jag läser listan.
Han släppte två skivor 1960, varav en av de nominerade låtarna (Lets Twist) var med på förra listan.petersteindl skrev:Chubby Checker, Let's Twist Again kom 1961. Det var då man lärde sig att torka ryggen med en handduk och släcka fimpen med foten![]()
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Jag står kvar vid Anita, men det finns en bra artist till med 2 låtar 1961, nämligen Roy Orbison - Crying
och Running Scared Finns det månne lite Ravels Bolero i låten?
Mvh
Peter
Max_Headroom skrev:1961 var ett öken år när det gäller musik, särskilt när man jämför med 1960.
...
petersteindl skrev:Max_Headroom skrev:1961 var ett öken år när det gäller musik, särskilt när man jämför med 1960.
...
Vänta tills vi kommer till 1964Tufft
petersteindl skrev:Max_Headroom skrev:1961 var ett öken år när det gäller musik, särskilt när man jämför med 1960.
...
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Max_Headroom skrev:1961 var ett öken år när det gäller musik, särskilt när man jämför med 1960.
...
Inte beroende på brist på bra låtar i alla fall...
PekkaJohansson skrev:Det är alltid trist för Beatles med sådana här diskussioner för det blir alltid röstsplittring mellan gruppens alla mästerliga låtar. Jag försöker uppmärksamma sådant som inte står i var mans eller kvinnas skivhylla samtidigt som jag lever i trygg förvissning om att beatlarna är ohotade.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Det är alltid trist för Beatles med sådana här diskussioner för det blir alltid röstsplittring mellan gruppens alla mästerliga låtar. Jag försöker uppmärksamma sådant som inte står i var mans eller kvinnas skivhylla samtidigt som jag lever i trygg förvissning om att beatlarna är ohotade.
Med vänlig hälsning
Pekka
Max_Headroom skrev:1964 hade ju Beach Boys ett "mellanår" så Beatles kunde dominera. Men det kan vi ta i 1964 års tråd.
Schlager är väl bara gammeltyska för pop?Max_Headroom skrev: Fast pop? Mer schalger då. Men bra.
paa skrev:Schlager är väl bara gammeltyska för pop?Max_Headroom skrev: Fast pop? Mer schalger då. Men bra.
Jansson skrev:paa skrev:Schlager är väl bara gammeltyska för pop?Max_Headroom skrev: Fast pop? Mer schalger då. Men bra.
Paa
Jag tror snarare att det är ett gammaltyskt ord för engelskans "hit" .....
Båda slår om man så säger.
Objektivisten skrev:Jansson skrev:paa skrev:Schlager är väl bara gammeltyska för pop?Max_Headroom skrev: Fast pop? Mer schalger då. Men bra.
Paa
Jag tror snarare att det är ett gammaltyskt ord för engelskans "hit" .....
Båda slår om man så säger.
Slagdänga, brukar vi säga hemmavid.
paa skrev:Schlager är väl bara gammeltyska för pop?Max_Headroom skrev: Fast pop? Mer schalger då. Men bra.
2-ch skrev:The Supremes.
Men vilka låtar kom -61 då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster