av Svante » 2013-10-03 19:12
En sak som jag tror kunde vara klargörande:
Gör en ny sån där impedansmätning som på youtubefilmen, men fokusera inte så mycket på displayen på multimetern utan filma även sladdarna och anslutningarna till elementet, lådan precis som den är när du mäter. Filma helt enkelt allt som är med i mätuppställningen, inte bara det du tror är viktigt. Det ligger ju liksom i sakens natur att det är något som är viktigt som du inte har full koll på. Vi försöker hitta det men famlar lite i blindo eftersom vi inte är på plats. Prova också att filma lådan när du spelar musik så att vi får se konen röra sig.
Allt det där är sådant som när man ser det på plats bidrar till att man kan lösa problemet.
Ang. impedansmätningen; vad är det för förstärkare som driver den, kan du öka utnivån så att du får upp utslaget lite mer? Det är som sagt lite skumt att du bara fick en topp ungefär vid fs för elementet, det verkar som att inte locket satt på när du gjorde mätningen. Därav viljan att se mätuppställningen medans du mäter.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.