AndreasArvidsson skrev:Tråkigt med problem. Hoppas allt löser sig.
Hade bra och välkommen åter

Tack!
Det har diskuterats en del, och problemet handlar väl kanske egentligen inte alls om mitt lilla hifi-intresse utan om en massa annat skräp men där hifin fick bli anledningen till att gnälla..när inget annat konkret fanns att ta till.
Hursomhelst så är nog det mesta löst nu och saker pekar uppåt. Lugn och ro för stunden alltså, och jag börjar så smått hänga här igen märker jag
Som opium för själen..
Börjar närma sig business as usual alltså. Jag hoppas det håller i sig..för bådas skull! Damer går det 13 på dussinet, men det finns bara en Ino..
Nu vet hon i alla fall hur seriöst jag tar på min hobby, och jämfört med mycket annat så är den extremt billig (än så länge).
Jag har t.o.m så smått börjat fundera på att uppgradera basarna. Mina SLS-8 spelar fint rent musikaliskt men trots antal kommer jag inte ner ordentligt på djupet och jag känner att mer kraft under 25Hz är önskvärt.
Jag har sålt av en del som inte har med hifi att göra och det har skapat en liten budget (hon har inte ens en ballpark figure) så kanske kommer det även att innebära större toppar.
piP är nog inspelade och klara nu. De imponerar, minst sagt.. De spelar stort, rent och för storleken sanslöst kraftfullt. Jämfört med t.ex Focal C600-kitet så kan jag sakna lite luftighet och "smäll" i midbasen även om piP säkert går lika djupt (om inte djupare) men den där dynamiska smällen, känslan av att man drar till en trumma riktigt hårt, finns inte riktigt på samma vis. piP är däremot mer förlåtande och det förvånar.. De växer inte på samma vis som Focal på riktigt fina inspelningar (demo-material på Focal kan låta magiskt) men de faller inte igenom på samma sätt på de sämre så totalt sett så är de mer allround. Focal har ett egenljud som passar en del inspelningar som handsken och där 1+1=3.. piP saknar detta (såvitt jag kan bedöma...utom kanske i basen som kan kännas nästan överdriven ibland..ur en 5"..(!)).. Kontentan är att jag föredrar Focal på enstaka inspelningar men att piP i gengäld aldrig låter illa. Det kan C600 göra..med besked..
piP är den klart bästa stativare jag hört, och som fullregister en komplett högtalare men de fixar ändå inte mitt behov i lågbasen. Jag ska så snart jag får tiden testa att sätta elementen i mina iP-lådor och se hur det funkar.. Klarar de ut att möta upp mot basar på ett bra vis även på lite nivå så kan jag sitta nöjd ett bra tag. Annars får man väl börja tänka i6 eller rent av i14. Att jag fastnat för "Ino-ljudet" är däremot klart..