Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Mina 8071 är förpassade till garderoben numera ...[url]http://www.minhembio.com/sollerön/341179/[/url]
zapanasta skrev:Ljög nog lite,finns ett lass i förrådet som jag börjat så smått att avyttra
AlNiCo skrev:Andersss skrev:Ingen mer än jag som tycker att dom kan tyckas bli lite riviga i mellanregister/diskant?? (
Ingen mer? Det verkar som att alla som lyssnat på dessa Luxor-diskanter/mellanregister är av samma åsikt. Förmodligen skulle man kunna förbättra helheten genom att byta ut dem mot något finare.
Andersh74 skrev:Bara tre par!? Nä, du skojar! Har du kollat under sängarna och på vinden?![]()
GrosvenorAudio skrev:sh*t när jag ser din bild blir jag sugen på att plocka fram mina igen ur förrådet![]()
Andersss skrev:
FRÅGA: När man skrapar bort rester från pappkonen, HUR försiktig bör man vara?. Jag förmodar att man penslar på Thinner även där för att få den gamla att lossna.
zapanasta skrev:Jag för min del skär runt med en pennkniv på insidan av gamla kanten (försiktigt så det inte går igenom?
Sen tar jag pennkniven och drar en rand igenom upphängningen och drar bort gamla kanten bara,papperet blir ju lite tunnare iom att det följer med lite men det gör ingenting för man kladdar ju på nytt lim där
(det blir då helt rent från gamla kantrester med min metod,men ser bra ut som du gjort också andersss)
Andersss skrev:zapanasta skrev:zvenamp längre bak i tråden hade ju hittat några som passade perfekt
Mjo men det var ju Flat å inte angle enligt dig.
zapanasta skrev:Andersss skrev:zapanasta skrev:zvenamp längre bak i tråden hade ju hittat några som passade perfekt
Ja visst fn,så va det ja .Men han sa att det gick bra i alla fall..
Men här en länk till dom jag använder,dom tycker då jag är bra...
http://www.ebay.com/itm/2-pcs-10-in-brand-new-speaker-surround-repair-foam-/271004475225?pt=US_Speaker_Parts_Components&hash=item3f19201f59
Maccis skrev:Varför skall du ta bort dammkåpan?!
Gör aldrig jag när jag kantar om.
Limmar först inre kanten. När den torkat kopplar jag på högtalarkablar direkt från förstärkare och spelar basrik musik på skaplig volym.
Detta håller talspolen i rätt läge medan jag limmar yttre kanten.
Har fortfarande inte misslyckats med någon omkantning, även på de 2 par basar till 8071.
Maccis skrev:Varför skall du ta bort dammkåpan?!
Gör aldrig jag när jag kantar om.
Limmar först inre kanten. När den torkat kopplar jag på högtalarkablar direkt från förstärkare och spelar basrik musik på skaplig volym.
Detta håller talspolen i rätt läge medan jag limmar yttre kanten.
Har fortfarande inte misslyckats med någon omkantning, även på de 2 par basar till 8071.
zapanasta skrev:Andersss skrev:zapanasta skrev:zvenamp längre bak i tråden hade ju hittat några som passade perfekt
Ja visst fn,så va det ja .Men han sa att det gick bra i alla fall..
Men här en länk till dom jag använder,dom tycker då jag är bra...
http://www.ebay.com/itm/2-pcs-10-in-brand-new-speaker-surround-repair-foam-/271004475225?pt=US_Speaker_Parts_Components&hash=item3f19201f59

dessutom tyckte jag kanterna från Singapore var för sladdriga o mjuka
dem jag köpte var def styvare o mer líkt dem som jag karvade bort....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster