Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Vill bara kolla att det ÄR okej att splitta subwoofeerutgången, så att 5.1 istället blir 5.2? Alltså att köpa en adapter/T-kontakt för att kunna koppla in två signalkablar från sub-out (en till varsin sub)... Ska snart ut och shoppa loss:)
Nattlorden skrev:Fast hade du inte två utgångar på stärkaren? Någon anledning att du hellre vill splitta från den ene?

Nattlorden skrev:Fast hade du inte två utgångar på stärkaren? Någon anledning att du hellre vill splitta från den ene?
henrikwiklund skrev:och för att märka ord.
Man anger ju antalet separata kanaler så det blir väl inte 5.2 bara för att man har två ljudkällor som spelar .1
Vee-Eight skrev:henrikwiklund skrev:och för att märka ord.
Man anger ju antalet separata kanaler så det blir väl inte 5.2 bara för att man har två ljudkällor som spelar .1
Mjo, det är sant, men vi förstod ju vad hetsporren ville ha sagt.
Till trådämnet; jepp, går bra, så har jag gjort. Men iof så har jag det inte längre. Kör numer med stereo-bas (4 basmoduler) till hifi och ibland stereo i hembio. Tror jag kan koppla om slutsteget till mono-mix ut (när man har stereo in), men aldrig testat. Kan ha varit tidigare slutsteg jag haft iof... oh well.
Vee-Eight skrev:Komorok skrev:Vänd kontakten i väggen på den ena subben.
+1
Vänd på kjell-bulan isf.
Vee-Eight skrev:henrikwiklund skrev:och för att märka ord.
Mjo, det är sant, men vi förstod ju vad hetsporren ville ha sagt.
Hotspur skrev:I min värld blir det 2.2, eftersom det är två golvare och två subbar - och det kommer ljuva toner ur samtliga:)
Naqref skrev:Alltid x.1

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 42 gäster