Europe-Audio, sega?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
snillet

Inläggav snillet » 2013-10-29 23:11

Igår damp det ned en avi och idag har jag dem hemma.
Sådär himla snabbt var det ju inte nej. Men bra pris och välemballerat.
Tekniknörd
Samlar på högtalare
Besiktigar hissar
Å sådär.

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2013-10-30 00:18

GRATTIS! 8O
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2013-10-30 13:28

Mina filterspolar ligger på lager och väntar på att skickas sedan i måndags. Jag börjar bli lite otålig... :)
MEK - MetallElementKlubben

Användarvisningsbild
snillet

Inläggav snillet » 2013-10-30 20:26

Mina element fanns också "i lager", tror inte man skall fästa för stor uppmärksamthet vid deras lagersaldon, både vad jag erfor nu sist och vad som är skrivet tidigare i tråden.
Tekniknörd
Samlar på högtalare
Besiktigar hissar
Å sådär.

Användarvisningsbild
Wilstep

Inläggav Wilstep » 2014-01-08 18:24

Kan berätta ett gammalt fall jag hade med Europe Audio. Beställde två Tang Band bredbandare Feb 2012 med status i lager. Ganska snabbt efter att jag lagt min order, ändrades statusen till någon vecka. Hade ingen brådska så okej tänkte jag. Sen flyttades datumet fram igen, o igen och igen. Två månader utan ett ljud så försökte jag få tag på dom, både genom mail och genom telefon. Inget svar. Drog ett mail till ytterligare en address, ringde deras support efter helgen. Inget svar. Vid det här laget kände jag mig såpass lurad att jag skrev att jag vill att ordern avbokas, och om jag inte hör av dom efter en vecka väntar en polisanmälning. Inget svar. Polisanmäler och inser att jag för första gången blivit blåst på 2000:- på nätet, trots att jag trodde Europe Audio va en seriös aktör. Den 27 December får jag en avi. Mina högtalare har kommit :lol: 10 Månader!! Jag kan förstå att leveranser skiter sig, problemet var ju att dom aldrig inte hörde av sig, och att ingen svarade varken på mail eller tel.
Snipp snapp snut, där handlar jag aldrig mer.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2014-03-12 22:46

Sega och sega, men väldigt mycket verkar vara "out-of-stock". Vad är det för mening med att ha grejor i sitt sortiment som är slut?
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2014-03-12 23:08

Wilstep skrev:Kan berätta ett gammalt fall jag hade med Europe Audio. Beställde två Tang Band bredbandare Feb 2012 med status i lager. Ganska snabbt efter att jag lagt min order, ändrades statusen till någon vecka. Hade ingen brådska så okej tänkte jag. Sen flyttades datumet fram igen, o igen och igen. Två månader utan ett ljud så försökte jag få tag på dom, både genom mail och genom telefon. Inget svar. Drog ett mail till ytterligare en address, ringde deras support efter helgen. Inget svar. Vid det här laget kände jag mig såpass lurad att jag skrev att jag vill att ordern avbokas, och om jag inte hör av dom efter en vecka väntar en polisanmälning. Inget svar. Polisanmäler och inser att jag för första gången blivit blåst på 2000:- på nätet, trots att jag trodde Europe Audio va en seriös aktör. Den 27 December får jag en avi. Mina högtalare har kommit :lol: 10 Månader!! Jag kan förstå att leveranser skiter sig, problemet var ju att dom aldrig inte hörde av sig, och att ingen svarade varken på mail eller tel.
Snipp snapp snut, där handlar jag aldrig mer.

Om inte polisen själv meddelat att de avskrev fallet - har du hört av dig till dem, så att i alla fall statistiken blir rätt?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
AndersD

Re: Europe-Audio, sega?

Inläggav AndersD » 2017-03-14 16:02

Ibland blir man förvånad!

Gjorde en beställning kl 10:10 idag.
14:40 gick paketet iväg från Loudspeakerfreaks!

Jag hade kallt räknat med veckor eller t o m längre så tog det 4.5 timme sedan var paketet var på väg...... 8O
.....

Användarvisningsbild
nuffe

Inläggav nuffe » 2017-03-14 19:46

Enligt min erfarenhet är de snabba när varor finns på lager. Men om nåt i beställningen inte är hemma väntar de
med hela leveransen utan att höra av sig, då kan det ta tid....

Henrik

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2017-03-14 20:37

Då återstår bara att se hur lång leveranstiden är från Freaksen till Svedala. Det kan ju ta sin tid, om det vill sig illa... :( :)

Jag slant på köpknappen hos CDON igår morse (lite nya BD-vax och konsertskivor) och kl 14.23 i em plingade det i mobilen om att det fanns paket att hämta på ICA 8O . Så nu jammar Eric Clapton i bakgrunden, najz. Ibland går det fort!

Användarvisningsbild
nuffe

Inläggav nuffe » 2017-03-14 20:55

+1
:D

Användarvisningsbild
AndersD

Inläggav AndersD » 2017-03-14 21:53

Kalejdokom skrev:Då återstår bara att se hur lång leveranstiden är från Freaksen till Svedala. Det kan ju ta sin tid, om det vill sig illa... :( :)
...

Jo så är det naturligtvis.
Riktigt illa kan det bli om UPS står för frakten, hälften av gångerna de har haft leveranser hit har jag fått ett sms med information om att "leveransen misslyckades eftersom ingen var hemma". Rätt så irriterande när man planerat in dagen just för att kunna vara hemma!!! :?
Känns som de fuktar fingret, sticker upp det i luften....och bestämmer sig för att "nää, idag orkar jag inte köra ut, den j-a kunden får hämta sina prylar själv".
Så får man glatt släpa sig till Sturups flygplats och hämta grejorna själv trots att man betalat dyrt för frakten.....
.....

Föregående

Återgå till DIY-forum