Moderator: Redaktörer
Maccis skrev:Näpp, Regas finaste CD.

Micke23 skrev:Inte riktigt det man vill höra när man köpt en så fin cd-spelare...JohanM skrev:Extremt lik en Bärbar DENVER-CD spelare. (Tallriken alltså)
JohanM skrev:Äsch jag är bara avundsjuk, men jag vill ha en planet+brio.
Jag är svag för utseendet av denna årgång av rega-prylar.
JAg skulle ha slaktat min denver för att laga en sådan.
Bill50x skrev:Micke23 skrev:Inte riktigt det man vill höra när man köpt en så fin cd-spelare...JohanM skrev:Extremt lik en Bärbar DENVER-CD spelare. (Tallriken alltså)
VAR en bra lösning (i detta fallet att hålla en skiva på plats) finns är väl knappast viktigt. Vissa spelare har en inbyggd "tallrik" som trycker ovanpå, andra spelare har detta med de fjädrande kulorna. Det senare har jag sett ofta på just bärbara spelare eftersom den ovanifrån tryckande tallriken inte görs så lätt i en bärbar med billigt/tunt/flexande plastlock. Så brukar väl också dvd-läsare/brännare vara konstruerade i bärbara datorer?
/ B
smile skrev:Jag lagade min pappas rega för ca:en månad sedan, den började med samma symptom som du beskriver, efter ytterligare några försök till påslag så blev spelaren helsvart.
Orsaken var 4 st. Dioder som givit upp, detta är tydligen ett välkänt fel på regaspelarna.
Googla så hittar du säkert lösningen.
Om du inte hittar den så kan jag leta upp den så fort jag sitter vid en dator.
Jag bytte hur som helst dioderna och nu fungerar spelaren perfekt
Bagaget skrev:Är det skillnad med Regan tex eller väsnas inte den här konstruktionen lika mycket som jag minns? Jämfört med släde och tallrik?
Maccis skrev:smile skrev:Jag lagade min pappas rega för ca:en månad sedan, den började med samma symptom som du beskriver, efter ytterligare några försök till påslag så blev spelaren helsvart.
Orsaken var 4 st. Dioder som givit upp, detta är tydligen ett välkänt fel på regaspelarna.
Googla så hittar du säkert lösningen.
Om du inte hittar den så kan jag leta upp den så fort jag sitter vid en dator.
Jag bytte hur som helst dioderna och nu fungerar spelaren perfekt
Hej!
Hittar inget av detta, kanske inte kan söka ordentligt.
Har du info får du gärna delge i tråden eller via PM.
Och din pappas Rega hade exakt samma symptom?
Var det också en Saturn?
Maccis skrev:Har plockat bort D8-D11, dessa har med nätdelen att göra, mitten på bild 2.
Märkta: 0609G UF5402
Vad kan jag beställa för ersättare?
Kanske någon ligger på 4 st som vill sälja?
Har nu mätt upp de urplockade via diod-funktionen på min Biltema-multimäter....
518
519
519
524
Känns detta felaktigt??
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster