bensnake skrev:Laila skrev:Fråga Van Den Hul, han går ett steg längre o kör mä kolfiber . . . typ.
Jag frågar Morello.
Å jag svarade dig . . . typ.
Vilket inte hindra/r/de Morello från att svara.
Moderator: Redaktörer
bensnake skrev:Laila skrev:Fråga Van Den Hul, han går ett steg längre o kör mä kolfiber . . . typ.
Jag frågar Morello.
Morello skrev:bensnake skrev:Morello skrev:För signalkablage fungerar RG58,59 och 62 utmärkt, liksom diverse antennkabel för TV (75 ohm).
Om en kabeltillverkare skulle påstå att de "har tagit fram en legering som ger en oöverträffad återgivning, utan tillstymmelse till grynighet eller hårdhet och som gör varje lyssningssession till ett rent nöje", skulle du då kalla dessa påståenden "geschäft/snömos"?
Vilken teknisk paramter hos en kabel menar du renderar grynighet och hårdhet?
Ja, det låter som gallimatias!
bensnake skrev:Morello skrev:bensnake skrev:Morello skrev:För signalkablage fungerar RG58,59 och 62 utmärkt, liksom diverse antennkabel för TV (75 ohm).
Om en kabeltillverkare skulle påstå att de "har tagit fram en legering som ger en oöverträffad återgivning, utan tillstymmelse till grynighet eller hårdhet och som gör varje lyssningssession till ett rent nöje", skulle du då kalla dessa påståenden "geschäft/snömos"?
Jag undrar eftersom ditt slutsteg beskrivs ungefär i dessa termer på hemsidan. Tyckte det liknade lite snömos, ja nästan som vore det skrivet av en charlatan, så därför blev jag nyfiken på vad du ansåg om en hypotetisk kabeltillverkare hade uttryckt sig på motsvarande sätt.
Men visst, trissesteg låter ju av tradition lite hårt så kudos till dig om du lyckats bryta trenden.
Laila skrev:Patrick82 är ju rena oskulden när det gäller kablar . . . Van Den Hul har inte mindre än
103* aktuella varianter på sin hemsida . . . typ.
*Många kablar ä de å många timmar mä sterion krävs dä om man vill göra ena rattionellert
val å testa alla.![]()
Morello skrev:Vilken teknisk parameter hos en kabel menar du renderar grynighet och hårdhet?
Rydberg skrev:bensnake skrev:Morello skrev:bensnake skrev:Morello skrev:För signalkablage fungerar RG58,59 och 62 utmärkt, liksom diverse antennkabel för TV (75 ohm).
Jag undrar eftersom ditt slutsteg beskrivs ungefär i dessa termer på hemsidan. Tyckte det liknade lite snömos, ja nästan som vore det skrivet av en charlatan, så därför blev jag nyfiken på vad du ansåg om en hypotetisk kabeltillverkare hade uttryckt sig på motsvarande sätt.
Men visst, trissesteg låter ju av tradition lite hårt så kudos till dig om du lyckats bryta trenden.
Det är väl ändå en viss skillnad på en förstärkare och en kabel i både inverkan och komplexitet!
För övrigt är jag helt övertygad om att Morello aldrig skulle tillskriva apparterna han konstruerat egenskaper de inte har.
Bill50x skrev:Morello skrev:Vilken teknisk parameter hos en kabel menar du renderar grynighet och hårdhet?
Det är väl just detta som är problemet. Varför skulle det bara vara en (1) parameter som är orsaken till ett sådant ljud? Bortsett från rena kabelrelaterade egenskaper kan jag också tänka mig interaktionen med slutsteg och högtalare som kan inverka, totalt torde det kunna vara ganska komplext.
För övrigt undrar jag om inte just kombinationen av olika (påverkande) parametrar som skapar ett hörbart resultat även om de enskilda komponenterna inte hörs.
/ B
bensnake skrev:Rydberg skrev:bensnake skrev:Morello skrev:bensnake skrev:Morello skrev:För signalkablage fungerar RG58,59 och 62 utmärkt, liksom diverse antennkabel för TV (75 ohm).
Det är väl ändå en viss skillnad på en förstärkare och en kabel i både inverkan och komplexitet!
För övrigt är jag helt övertygad om att Morello aldrig skulle tillskriva apparterna han konstruerat egenskaper de inte har.
Skulle du sätta ett kontrollerat blindtest mellan morellos apparat och motsvarande steg från annan tillverkare, menar du?
Snyggt exempel på auktoritetstro uppvisar du alldeles oavsett.
Laila skrev:Ja, Van Den Hul ä att ena liten rackare han . . . typ
bensnake skrev:Skulle du sätta ett kontrollerat blindtest mellan morellos apparat och motsvarande steg från annan tillverkare, menar du?
Snyggt exempel på auktoritetstro uppvisar du alldeles oavsett.
Morello skrev:bensnake skrev:Bara av nyfikenhet; finns det någon här som förnekar att olika kablar (fungerande) ger upphov till ljudmässigt detekterbara skillnader i audioanläggningar?
Nejdå, det är fullt möjligt att orsaka problem med knasiga kablar, men det är systemberoende. Dock är det oerhört lätt att välja en kabel som fungerar fläckfritt och som dessutom kostar fikapengar. För signalkablage fungerar RG58,59 och 62 utmärkt, liksom diverse antennkabel för TV (75 ohm).
Strmbrg skrev:Någon som har något handgripligt tips på åtgärder som renderar i STORA förbättringar?
Ja, nu styrs ju det förvisso av statusen på utgångsläget, men ändå.
Komorok skrev:Strmbrg skrev:Någon som har något handgripligt tips på åtgärder som renderar i STORA förbättringar?
Ja, för korta kablar är ju en klassiker.
Laila skrev:Komorok skrev:Strmbrg skrev:Någon som har något handgripligt tips på åtgärder som renderar i STORA förbättringar?
Var god tänj/utveckla . . . typ
Komorok skrev:Strmbrg skrev:Någon som har något handgripligt tips på åtgärder som renderar i STORA förbättringar?
bensnake skrev:Morello skrev:bensnake skrev:Morello skrev:För signalkablage fungerar RG58,59 och 62 utmärkt, liksom diverse antennkabel för TV (75 ohm).
Komorok skrev:Laila skrev:Komorok skrev:Strmbrg skrev:Någon som har något handgripligt tips på åtgärder som renderar i STORA förbättringar?
Var god tänj/utveckla . . . typ
Ja, de gör ljudet ohörbart eftersom de inte når mellan de två kontaktpunkter de är tänkta att nå emellan.
Komorok skrev:bensnake skrev:Komorok skrev:Det finns ju inga motsvarande steg från andra tillverkare.
Ptja, Macintosh har väl ett 2kW-steg.
Nej, de har datorer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster