Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Jepp, jag såg![]()
Men det är så märkligt, jag kan inte hitta orsaken till detta och blir förbryllad...
Ska testa hos en polare tänkte jag
DVD-ai skrev:Jag behöver analoga prylar tyvärr...
Vilken "ska man ha" ?
Av dom miniDSP som finns ?
RogerGustavsson skrev:DVD-ai skrev:Jag behöver analoga prylar tyvärr...
Vilken "ska man ha" ?
Av dom miniDSP som finns ?
Fast miniDSP är ju digital... + omvandlare på in- och utgångar.
Nu ska många ha en extern DAC av rang men den där miniDSP är ju en prisbillig grunka som borde påverka en del med kanske inte de allra bästa AD och DA som marknaden har att erbjuda? Det tycks inte vara ett problem alls för vissa men helt omöjligt för andra.
Harryup skrev:Utan att ha testat minidsp kan jag tänka mig att de rumsproblem den kan korrigera är väldigt mycket större än problemet med om apparaten färgar en aning i omvandlingarna.
Förmodligen färgar analogdelen också mer än själva digitalomvandlingen.
mvh/Harryup
DVD-ai skrev:Är inte detta en rätt trevlig pryl ?
Och denna borde ha bättre inbyggda DAC'ar också eller är jag ute och cyklar tro ?
http://www.minidsp.com/products/opendrc-series/opendrc-an
AndreasArvidsson skrev:DVD-ai skrev:Är inte detta en rätt trevlig pryl ?
Och denna borde ha bättre inbyggda DAC'ar också eller är jag ute och cyklar tro ?
http://www.minidsp.com/products/opendrc-series/opendrc-an
Såg ganska trevlig ut. Den är ju knappast sämre iaf. Om man sedan hör någon skillnad låter jag vara osagt.
JonasW skrev:DVD-ai skrev:det är 2v versionen man ska ha av miniDSP om man köper en antar jag ?
Köper du obalanserade versionen så kan man tydligen öppna den och byta mellan 0.9V & 2V. Så det spelar nog ingen större roll.
DVD-ai skrev:JonasW skrev:DVD-ai skrev:det är 2v versionen man ska ha av miniDSP om man köper en antar jag ?
Köper du obalanserade versionen så kan man tydligen öppna den och byta mellan 0.9V & 2V. Så det spelar nog ingen större roll.
Okey, bra att veta
spuj skrev:DVD-ai skrev:JonasW skrev:DVD-ai skrev:det är 2v versionen man ska ha av miniDSP om man köper en antar jag ?
Okey, bra att veta
Kan även vara värt att nämna att det endast är den balanserade versionen som kan lämna 2V ut, den vanliga ger max 0.9V ut.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster