shifts skrev:Pause tycker jag inte visar vad de går för riktigt.
Man kan ju tycka att denna produkt skall "demas" på bästa möjliga sätt. Dina synpunkter Peter?
Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:DVD-ai skrev:Borde väll alla högtalare få, kan jag tycka !
Jo, absolut. Men vissa "typer" av högtalare kräver lite mer av användaren.
PerStromgren skrev:Utan att veta jag pratar om, säger min intuition att Peters högtalare kräver mindre av rummet än många andra. Men jag har haft fel förr!
PerStromgren skrev:eljulio skrev:DVD-ai skrev:Borde väll alla högtalare få, kan jag tycka !
Jo, absolut. Men vissa "typer" av högtalare kräver lite mer av användaren.
Utan att veta jag pratar om, säger min intuition att Peters högtalare kräver mindre av rummet än många andra. Men jag har haft fel förr!
Johan_Lindroos skrev:Jag har lyssnat lite grann på Pause där de placerats i stora rummet lite upp till vänster när man kommit in genom ytterdörren.
Där lyssningsplats hamnar i det rummet, så har man ungefär två meter (tre?) till bakomvarande fönsterruta. Det kändes som om man satt alltför långt från bakomvarande vägg, totalljudet lät som att det blev lite tunt sound i basregistret. Rummet som helhet är ganska stort (ca 6-7 x 7-8 meter) och har väl rätt så lång efterklangstid. Heltäckningsmatta på golvet. Högtalarna var placerade bägge två på samma vägg riktade "rakt fram". Som helhet tror jag att det var rummets egenskaper som dominerade över själva högtalarnas eget sound.
murgatroyd skrev:Finns 3D8 fortfarande på PAUSE i Stockholm att lyssna på?
paa skrev:Såg en alldeles ny HiFi & Musik idag, där stod att äggen ska testas i nästa nummer.
hifikg skrev:paa skrev:Såg en alldeles ny HiFi & Musik idag, där stod att äggen ska testas i nästa nummer.
Aha, då kan det bli före midsommar om vi har tur!
petersteindl skrev:hifikg skrev:paa skrev:Såg en alldeles ny HiFi & Musik idag, där stod att äggen ska testas i nästa nummer.
Det är svårt att svara på. Det beror på vilken midsommar du menar![]()
Mvh
Peter
hifikg skrev:paa skrev:Såg en alldeles ny HiFi & Musik idag, där stod att äggen ska testas i nästa nummer.
hifikg skrev:petersteindl skrev: Det är svårt att svara på. Det beror på vilken midsommar du menar![]()
Mvh
Peter
Absolut, det är som med hemsidandet står inte vilken sommar ni hoppas vi ska ha trevligt. Är Pause fortfarande ensamma om att vara återförsäljare?
Användare som besöker denna kategori: Froggy och 9 gäster