Moderator: Redaktörer
doze84 skrev:*Hejsan, det var ett tag sedan jag hängde här. Det var ju lite debatter sist. Tänkte bara höra, om det är någon som sett ljuset och konverterat till Linn sen sist. Skulle vara kul att höra era berättelser!
doze84 skrev:*Hejsan, det var ett tag sedan jag hängde här. Det var ju lite debatter sist. Tänkte bara höra, om det är någon som sett ljuset och konverterat till Linn sen sist. Skulle vara kul att höra era berättelser!
doze84 skrev:Tänkte bara höra, om det är någon som sett ljuset och konverterat till Linn sen sist.
Nimrod skrev:Bill50x skrev:Grattis!Nimrod skrev:Jag lyssnar på Linn gratis!
Tack, lyssnar på Linn Classical webradio på Pioneer N-50 helt gratis.![]()
Dom sänder med 320kbps.
zartok skrev:Vet inte om tråden är seriös, men jag vart och lyssnade på akurate 242 och måste säga att jag vart grymt besviken. Dom lät väl helt ok, men absolut inte att det lät som ett par högtalare för 90.000 kr. Passade utmärkt till stränginstrument och bra inspelningar, men kalopsejsade totalt när man körde från spotify eller cd med lite sämre inspelningar. Toto lät bra, iron maiden lät skit typ.
robotno skrev:Något hyffsat OT men @Nimrod. Tycker du att din N-50 ger ifrån sig ett litet nätbrum tros? Funderar på om jag råkat ut för ett litet måndagsexemplar. Ville bara kolla. Har ett litet tag kvar på garantin, men har inte direkt brytt mig om det förrän åter igen för några dagar sen. Nu tycks jag höra det hur jag än vrider och vänder på mig.
Hmm, ska nog ta och få det fixat innan det är för sent.
Nimrod skrev:robotno skrev:Något hyffsat OT men @Nimrod. Tycker du att din N-50 ger ifrån sig ett litet nätbrum tros? Funderar på om jag råkat ut för ett litet måndagsexemplar. Ville bara kolla. Har ett litet tag kvar på garantin, men har inte direkt brytt mig om det förrän åter igen för några dagar sen. Nu tycks jag höra det hur jag än vrider och vänder på mig.
Hmm, ska nog ta och få det fixat innan det är för sent.
Har inte tänkt på det tidigare men nu när jag testade och lyssnade nära lådans överkant så finns det lite brum till höger, det gör det.
Men som sagt, det är så svagt att hade du inte frågat så hade jag aldrig märkt det.
Bill50x skrev:zartok skrev:Vet inte om tråden är seriös, men jag vart och lyssnade på akurate 242 och måste säga att jag vart grymt besviken. Dom lät väl helt ok, men absolut inte att det lät som ett par högtalare för 90.000 kr. Passade utmärkt till stränginstrument och bra inspelningar, men kalopsejsade totalt när man körde från spotify eller cd med lite sämre inspelningar. Toto lät bra, iron maiden lät skit typ.
Jag har dissat nästan alla Linnhögtalare, just för att dom inte låter speciellt bra. Det började redan med Kan på 70-talet, efterföljaren Sara likaså. 242 kan låta väldigt bra med "rätt" musik men annars inte och med tanke på priset är de rena katastrofen. Första gången jag tyckte det lät riktigt trevligt var på en musikafton hos HighFidelity (Sthlm) där de då nya Akubarik användes. Det lät riktigt trevligt och dessa ligger i typ samma prisklass som 242. Med inbyggda slutsteg typ 160 tusen. Senare har jag lyssnat på Linn Klimax Exakt och det är nog den bästa återgivning jag har hört, möjligen med undantag av ett par rördrivna Focal hos en kamrat. Men 340 tusen för ett par högtalare, om än aktiva så det räcker med en mobiltelefon som matning, är ändå i saftigaste laget. Men helt klart har Linn utvecklats och de kan idag även producera högtalare av klass.
/ B
Mats skrev:Håller med dig Bill. Har bara lyssnat på Linn Exakt-systemet vidett tillfälle hittills men det var så bra att det inte var klokt. Gå till Karlavägen 42 (sthlm) och lyssna vettja!!
Bill50x skrev:Mats skrev:Håller med dig Bill. Har bara lyssnat på Linn Exakt-systemet vidett tillfälle hittills men det var så bra att det inte var klokt. Gå till Karlavägen 42 (sthlm) och lyssna vettja!!
Hehe,jo, det var ju där jag lyssnade på Exakt andra gången. Och då kom ju också chefskonstruktören (till slut) på besök och berättade om utvecklingen av systemet.
/ B
Zeeall skrev:Vem är du?
Bill50x skrev:Mats skrev:Håller med dig Bill. Har bara lyssnat på Linn Exakt-systemet vidett tillfälle hittills men det var så bra att det inte var klokt. Gå till Karlavägen 42 (sthlm) och lyssna vettja!!
Hehe,jo, det var ju där jag lyssnade på Exakt andra gången. Och då kom ju också chefskonstruktören (till slut) på besök och berättade om utvecklingen av systemet.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster