då har jag testkört två paneler och anser att jag har gjort något riktigt fräsigt. jag har tillverkat en liten linjekälla som är väldigt riktningsokänlig.
det som var lite märkligt, men det beror nog på elementet i sig, är att jag tyckte att det lät helt för på om man riktade högtalaren mot sittplatsen. det lät betydligt bättre på dessa två bilder ovan.
ljudet är inte oväntat väldigt stort, rejält tilltagen ljudbild. elementet är väldigt avslöjande och rätt analytiskt måste jag nog påstå, i alla fall i min konfiguration.
att rikta dom toe in eller rakt mot lyssningsplatsen fungerade inte i mina öron, dom lät för analytiskt. att rikta dom bortåt eller helt åt sidan lät väldigt mycket bättre.
när jag riktade dom helt bakåt så försvann rätt mycket ljud, så jag misstänker att dom kom in i en ordentlig utsläckningsnod då.
jag måste säga att det här var skitkul.
enda smolket i bägaren är att jag har råkat göra en liten reva på ett av elementen som ska upp i taket. jag funderar på hur jag bäst ska laga det, men jag har sett att många tips har givits, så det är nog inga problem.
just ja, en annan sak är ju också att den här skapelsen är äckligt känslig, en känslighet på 97db innebar att ljudet var högt redan på -35 och basen blev således 10db för låg.
nåväl, det är ändå inte som frontar dessa ska användas. hoppas att dom presterar bra mot vägg, det blir nästa sak att testa. dock verkligen inte idag