MichaelG skrev:Jag är förmodligen litet dum i huvudet, men jag förstod inte frågan. Om frågan är om jag skulle välja den för mig bästa kombinationen av välljud/funktion/pris/underhållsfrihet/feelgood oavsett om tekniken stavas "rör" eller "transistor", så är tekniken självklart fullständigt ointressant för mig. Men varför är den inte det för alla? De som svarar "nej" eller är tveksamma - våffö gör di på dette viset?
Eller var det barar välljudet frågan gällde, men funktion, underhållsfrihet och feelgoodparametrarna fick man i så fall offra? I så fall kan jag förstå att vissa inte prioriterar välljudet högst. Och någonstans finns det i så fall en brytpunkt för mig där jag skulle offra välljudet om det blir för krångligt att upprätthålla detsamma.
Intressant och eftertänksamt svar.
Frågan gäller musikupplevelsen, eller behållningen av musiklyssning om man så vill. De praktiska "parametrarna" lämnade jag mycket omedvetet utanför. Hade faktiskt inte en tanke på att det skulle vara något "krabb" med t.ex. rörbyten eller dylikt. Detta är definitivt underordnat musikupplevelsen i min bok ehuru jag kan förstå att den oinsatte alternativt den med negativ erfarenhet därav, kan ha sina dubier...
Det vore intressant att få reda på om de Nej-/vet ej-svar som faktiskt givits har sitt ursprung i ovan beskrivna handhavande-issues eller om det ligger något annat bakom. Allmänt negativ inställning till endera förstärkartypen, t.ex.
Och det vore ju tragiskt. Om man är så låst i sitt tänk, alltså.